Evaluăm astăzi presa tipărită ca după un război: cine a scăpat întreg, cine cu sechele, cine a dispărut sub tăvălugul crizei financiare, al managementului prost, al neadaptării la noile tehnologii și al servituților politice, atât de capricioase. Iată de ce e gentil și util ca mass-media să își aniverseze împreună cu publicul supraviețuitorii ca pe niște eroi care au trecut cu bine peste obstacole, primejdii și confruntări. „Evenimentul zilei” sau „Bulina roșie” cum a fost alintat după logoul devenit celebru, împlinește 23 de ani.
Nu e puțin! În anii ’90 ziarul se bătea cu altele treizeci pe o piață încă avidă de informație. Au sucombat, pe rând, ziare importante, altele au trecut online, presa locală și centrală s-a comprimat după chinuitoare restructurări care au afectat profesia și calitatea jurnalismului. Au rămas vreo șapte cotidiene naționale tipărite.”Evenimentul zilei” a supraviețuit datorită adaptărilor succesive la exigențele cititorului, la costurile de piață, la schimbarea tehnologică. Nu fără sacrificii: de la formatul broadsheet, la formatul mediu, apoi la formatul mic și compact, care a adus economii la tipar, de la ziarul senzațiilor tari al lui Cristoiu, la tabloid sub patronatul Ringier și până la ziarul premium de azi, versiuni print și online, în convergență cu televiziunea, cotidianul a trecut prin metamorfoze și convulsii. Ce nu s-a schimbat în timp reprezintă definiția supraviețuirii și succesului său: jurnaliști prestigioși, linia critică, prezența investigației jurnalistice și…bulina roșie. Dacă ne gândim bine, există o similitudine între bulina roșie de pe clădirile în pericol de prăbușire și „Bulina roșie” de la chioșcul de ziare: ambele avertizează. Cine înțelege, să ia aminte! La mulți ani, „Evenimentul zilei”, și print, și online!