Ministrul propus la Transporturi a declarat, miercuri, că își va asuma proiectele aflate în desfăşurare şi continuarea investiţiilor în limita programului de guvernare de un an de zile. Anunțul a fost făcut în timpul audierilor din Parlament. Despre situaţia actuală din infrastructură a declarat: ”dacă la nivel de proiectare, suntem campioni, suntem pe locul 128 în lume în ceeea ce privește km de autostradă, după Zimbabwe și Gabon”.
”Principiul de bază al programului de guvernare este planificarea: planificarea proiectelor, planificarea bugetară şi planificarea resurselor umane. (…) Ca şi proiecte majore ne propunem realizarea programului de întreţinere curentă şi periodică de reparaţii pentru reţeaua terestră, rutieră şi feroviară”, a explicat Lucian Bode.
El a punctat principalele obiective de infrastructură rutieră, feroviară şi intermodă, anunţând că lucrările la Magistrala 5 nu vor putea fi recepţionate în 2019.
”Ne-am asumat în programul de guvernare cele trei obiective majore: Sibiu – Piteşti, Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni. Conform deciziei CSAT, autostrada Comarnic – Braşov este un obiectiv strategic. În domeniul feroviar ne-am asumat liberalizarea transportului feroviar de călători, el este liberalizat, pachetul 4 pe interoperabilitate şi pe siguranţă trebuie transpus în legislaţia naţională pentru a oferi liber acces la piaţă.
Ne asumăm să finalizăm obiective, termene şi investiţii pentru un an de guvernare. Ne asumăm să finalizăm Magistrala 5 pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor. (…) Din păcate, aşa cum arată lucrurile astăzi, acest obiectiv nu va putea fi recepţionat în anul 2019”, a arătat sLucian Bode.
În plus, ministrul desemnat şi-a propus ca obiective majore modernizarea CNAB şi limitarea pierderilor generate de compania aeriană Tarom. El a pus în discuție modernizarea celor trei aeroporturi importante - Bucureşti, Timişoara şi Constanţa.
”Pentru început vom efectua o analiză realistă asupra tuturor contractelor semnate de companie cu accent pe contractele de achiziţie ale aeronavelor în sistem leasing”, a adăugat acesta cu referire la Tarom.
Lucian Bode a punctat și în domeniul comnicaţiilor, explicând că va separa componenta de infrastructură de cea de digitalizare.
Sursa: Cancan.ro