Florian Bichir: "Deodata cu serbarea Botezului Domnului avem inaintea ochilor nostri epifania sau aratarea Domnului care aminteste efectiv despre Mantuitorul Iisus Hristos, care S-a botezat in Iordan de la Ioan."
Intreaga Sfanta Treime s-a aratat la Iordan aratandu-ne prin aceasta ca prin Mantuitorul Iisus Hristos se deschid noua portile raiului si Imparatia lui Dumnezeu devine o posibilitate pentru tot cel care crede in Iisus Hristos. Mantuitorul ne arata noua ca a venit in lume ca sa mantuiasca pe cei pacatosi, desi El nu are pacat. Vine la Iordan, si intr-un sens mistic ridica pacatele tuturor, ale intregului neam omenesc. Botezul curateste pacatul stramosesc, curateste pacatele noastre, ale tuturor, si ne da haina luminoasa cu care sa intram in Imparatia lui Dumnezeu”, explica Prea Sfintitul Irineu Slatineanul, arhiereu vicar al Episcopiei Ramnicului. Un stralucit teolog cu un doctorat la Paris, dar si un traitor, „ingropat” din pacate ca vicar nefolositor de birocratia ecleziala de 17 ani!
Da, botezul este pentru noi, crestinii, rascumpararea pacatelor. Dincolo de imbulzeala pentru o picatura de agheasma - devenita aproape o traditie - si de carnavalul hibernal al sticlelor de tot felul, Boboteaza reprezinta Botezul Domnului. Borna de la care incepe viata vesnica, piatra de hotar care marcheaza calatoria intru Hristos. E pecetea de nesters pe care o primim, dar care trebuie improspatata periodic. Boboteaza nu e o zi in care stai la coada pentru un medicament-minune, un panaceu: agheasma. E ziua in care poti incepe o viata crestineasca, te botezi alaturi de Mantuitorul tau intr-un Iordan ceresc.