Emil Boc a tras un tur de forţă, vizitând toate tronsoanele de autostradă aflate în lucru în Transilvania. Premierul a mai anunţat o ţintă pentru 2012: absorbţie de peste 20% la fondurile europene
Autostrada vestului e importantă pentru creşterea economică, susţine premierul Emil Boc. "Astăzi marcăm oficial demararea lucrărilor la 65 km de autostradă - ne referim la Nădlac-Arad şi la componenta 1 a autostrăzii Timişoara-Lugoj. 65 km pleacă în construcţie, valoarea este de 365 milioane de euro fără TVA, 450 milioane de euro cu TVA şi este o dovadă a faptului că Guvernul şi Ministerul Transporturilor se pricep la fapte şi mai puţin la vorbe. De asemenea, în acest an vom avea în circulaţie 123 km de autostradă", a spus Boc. "Vestea bună pentru cei care gândesc pozitiv, este că azi, România, are în execuţie 434 de km de autostradă cu o proiecţie de finalizare anul 2013. Mai mult decât atât, doar prin cele patru tronsoane care pornesc astăzi noi creăm circa 3.000 de locuri de muncă, iar din totalul valorii alocate, circa 178 de milioane de euro vor merge numai în materiale de construcţii. Vor aduce bani în economia românească", a declarat şi Anca Boagiu.
Premierul a accentuat faptul că aceste lucrări sunt extrem de importante, arâtând că judeţele Timiş şi Arad concentrează cele mai mari resurse europene şi bugetare în materie de infrastructură din România, în momentul de faţă. Potrivit lui Boc autostrada vestului va fi o sursă de creşere economică. "Este importantă pentru zonă, pentru legătura cu Occidentul, pentru decongestionarea traficului. Apoi, pentru economia românească, deoarece anul 2012 depinde, în economia românească, în mare măsură, de implementarea fondurilor europene. Obiectivul Guvernului este să depăşească procentul de 20% al absorbţiei fondurilor europene în 2012 - aici mă refer la bani returnaţi, deja, de la UE, nu doar la banii plătiţi de România şi trimise facturile la UE în vederea rambursării", a declarat, joi premierul. Primul tunel pentru autostradă
Pe tronsonul patru al autostrăzii Sibiu - Orăştie, lung de 16,2 km va fi consturit şi un tunel cu lungimea de 340 de m, în zona Dealului Săcelului. Acest tunel va lega alte două viaducte, de o parte şi de alta a tunelului, viaducte cu o lungime totală de 925 de metri. "Vom da proba experienţei pe care ştim că o au constructorii români, construind primul tunel de autostradă", a spus Anca Boagiu.
Se lucrează şi pe timp de iarnă
Tronsonul 4 al autostrăzii care va continua actuala centură a Sibiului cu profil de autostradă generează costuri totale de aproximativ 115 milioane de euro, fiind atribuit spre execuţie asocierii formate din Astaldi, Euroconstruc Trading şi Astalrom. Lucrările pe acest tronson se întind deja pe mai bine de patru km, autorizaţia de construcţie fiind obţinută la începutul lui octombrie. " În niciun caz nu vom întrerupe lucrările pe timpul iernii. Termenele sunt foarte scurte, trebuie să ne ţinem de promisiune. În aprilie 2013 trebuie să fie finalizată autostrada", spune Sorin Scarlat, directorul adjunct de proiect pe tronsonul patru al autostrăzii Sibiu - Orăştie.
Şeful Executivului a subliniat faptul că, de doi ani, în România au fost daţi în folosinţă 90 de kilometri de autostradă. "Este vorba despre 52 de km din autostrada Transilvania, 17 km Sibiu, 21 la mare; mai sunt kilometri de drumuri în regim de autostradă pe Chitila-Voluntari la Bucureşti (20 km), o parte din centura Timişoarei şi a Ploieştiului (câte 13 km). Aceste lucruri nu pot fi contestate, pentru că se văd, au devenit fapte. Dacă, în 2008, fostul guvern ar fi făcut măcar tot atâţia kilometri, am fi avut un alt trafic", a declarat premierul.