Evenimentul Zilei > Social > Zeci de TIR-uri, parcate în Piața Victoriei. Șoferii profesioniști sunt nemulțumiți de măsurile de carantină și de impozitarea diurnei. FOTO
Zeci de TIR-uri, parcate în Piața Victoriei. Șoferii profesioniști sunt nemulțumiți de măsurile de carantină și de impozitarea diurnei. FOTO

Zeci de TIR-uri, parcate în Piața Victoriei. Șoferii profesioniști sunt nemulțumiți de măsurile de carantină și de impozitarea diurnei. FOTO

Zeci de camioane aparţinând a trei asociaţii patronale ale transportatorilor rutieri sunt parcate, miercuri dimineaţă, în Piaţa Victoriei, în cadrul unui miting de protest al transportatorilor faţă de politica Guvernului de impozitare a diurnei şoferilor de transport de marfă, dar şi faţă de preţurile asigurărilor obligatorii auto şi de carantinarea şoferilor.
La manifestaţie participă şoferi şi camioane ale companiilor de transport afiliate Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri din Bucovina.

Şoferii sunt nemulţumiți de impozitul pe diurnă, de măsurile de carantină care le sunt impuse și de scumpirea poliţelor RCA

Protestul a început dimineață, la ora 6.00, și are autorizație până la 16.00. Asociațiile de transportatori rutieri cer reîncadrarea diurnei ca venit salarial și protestează față de impunerea carantinării șoferilor profesioniști și față de criza de pe piața RCA.

protest-tir-UNTRR-fb3

România este singurul stat european care impozitează diurna

În timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, adoptă în mod constant măsuri de protecție a transportatorilor proprii, spun protestatarii. Efectele acestei decizii fiscale sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.
Potrivit UNTRR, transportatorii sunt nemulţumiţi, printre altele, de politica Guvernului de impozitare a diurnei şoferilor de transport de marfă, susţinând că proiectul de lege menţine riscul reîncadrării diurnei în baza constatărilor Inspecţiei Muncii, cu un impact negativ semnificativ asupra competitivităţii transportatorilor români în UE, deja grav afectată de noile prevederi ale legislaţiei europene aduse de Pachetul Mobilitate 1.

protest-tir-UNTRR-fb4

În opinia transportatorilor, nu este clar dacă proiectul înlocuieşte diurna pentru deplasările externe pentru toate domeniile de activitate şi cum va fi afectată diurna pentru naţional: Dacă astăzi diurna se aplică conceptual şi la naţional şi la internaţional cu valori diferite, noul proiect pare că tratează doar activitatea internaţională, în timp ce pentru naţional rămâne conceptul de diurnă aşa cum este în prezent stabilit prin legislaţie, spun reprezentanţii UNTRR.

protest-tir-UNTRR-fb5

Măsura este unică în Europa, şoferii profesionişti fiind exceptaţi de la măsura carantinei în toate ţările, cu scopul de a menţine lanţurile de aprovizionare cu marfă, aşa cum recomandă şi Comisia Europeană, care a creat în acest sens culoare verzi şi a îndemnat la exceptarea de la carantinare a şoferilor profesionişti. La acestea se adaugă şi majorarea uriaşă a tarifelor la asigurările RCA în urma falimentului City Insurance, criză la care au contribuit din plin autorităţile române printr-o supraveghere defectuoasă a sectorului RCA”, au transmis transportatorii, relatează Agerpres.

Publicat in categoriile: Social
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: