Grupul spaniol de confecţii Zara va deschide, pe 2 septembrie, magazine online în şase ţări europene, sperând ca astfel să sporească cifra de afaceri, anunţă AFP.
De la începutul lunii septembrie, cumpărătorii din Spania, Germania, Italia, Franţa, Italia, Portugalia şi Marea Britanie îşi vor putea achiziţiona online articole vestimentare aparţinând brandului, iar, potrivit oficialilor Zara, din 2011 alte trei noi magazine virtuale vor fi inaugurate în Statele Unite, Japonia şi Corea de Sud.
Demersul Zara vine în contextul în care cele mai multe branduri se străduiesc să îşi propulseze afacerea prin intermediul online. Numărul doi mondial în industria confecţiilor, brandul american Gap, şi-a extins afacerea online cu magazine virtuale în aproape 55 de ţări, plus Statele Unite, ţinta fiind ca, până la finalul acestui an, numărul magazinelor să ajungă la 65.
Internetul e viitorul
De asemenea, suedezii de la H & M, numărul trei în ierarhia mondială a confecţiilor, şi-au dezvoltat afacerea pe Internet încă din 1998, în şapte ţări importante, printre care şi Germania. Pe 1 septembrie, H & M se va îmbogăţi cu un nou magazin virtual în Marea Britanie.
În ceea ce priveşte Zara, apariţia sa în mediul online a fost îndelung aşteptată, iar întârzierea unei decizii greu înţeleasă, în condiţiile în care, anul trecutâ, 2,5% din încasările din vânzările de textile în Spania au provenit din mediul online. Cifra este, însă, la jumătate comparativ cu Franţa, unde vânzările din mediul online reprezintă 5,6% din total.
Tradiţie şi evoluţie Un alt brand spaniol cu renume, Mango, se dezvoltă în mediul virtual încă de acum 10 ani, însă, potrivit bilanţului, anul trecut numai 1% din vânzări s-a făcut online.
Din acest punct de vedere, Gap o duce cel mai bine. În 2009, brandul a câştigat 1,1 miliarde de dolari din vânzările pe Internet, 7,7% dintre tranzacţii având loc în Statele Unite.
Un sondaj realizat în 55 de ţări de compania Nielsen arată că articolele vestimentare sunt al treilea tip de produse pe care internauţii doresc să le achiziţioneze, după cărţi şi bilete.
"Sosirea Zara pe piaţa online este un demers de mult anticipat, datorită avântului pe care l-a luat domeniul achiziţiilor vestimentare prin Internet", afirmă Nathalie Gennérat, consultant în cadrul Institutului Francez de Modă.
Printre avantajele comerţului online se află posibilitatea livrării la domiciliu, dar şi aceea a returnării produsului. Un aspect deloc neglijabil este comoditatea cu care se face tranzacţia, subliniază Gennérat.
Reprezentanţii Zara spun că ţina imediată este aceea de a transfera la nivelul Internetului întreaga sa experienţă comercială. Primii paşi au fost făcuţi deja. Brandul are pe Facebook 4.437.100 de fani, aplicaţiile sale pentru iPhone, în care se prezintă noile modele, au fost descărcate de peste două milioane de ori, iar pagina oficială a brandului a primit, în 2009, 33,5 milioane de vizite.