Excentricităţile regizorului, de ce nu mai e ingenuă şi ce greşeli fac actorii. Rachel McAdams, actriţa din "Midnight in Paris", a vorbit în exclusivitate pentru "Evenimentul zilei" despre toate aceste subiecte.
Ediţia de anul acesta a Festivalului de la Cannes s-a încheiat mai americăneşte decât a început. În competiţie erau două lungmetraje din S.U.A. şi ambele s-au ales cu cele mai importante distincţii. Pentru actorie a fost premiată actriţa de Hollywood Kirsten Dunst, deşi în cărţi nu era ea, ci Tilda Swinton, care a dus în spate întregul lungmetraj "We Need to Talk about Kevin".
Marii absenţi din palmares au fost Aki Kaurismaki ("Le Havre") şi Pedro Almodóvar ("La piel que habito"), iar, în ceea ce priveşte regia, Michel Hazanavicius ("The Artist", cu actori şi realizator francezi, dar filmat la Hollywood).
Rachel, reinventată în "Midnight in Paris"
Prin comparaţie cu acest palmares aflat sub papucul Hollywoodului, prezenţa în deschiderea festivalului de la Cannes a comediei romantice "Midnight in Paris", de Woody Allen, pare pur şi simplu decentă şi justificată: cineastul new-yorkez lucrează în Europa de ani buni şi, pe deasupra, publicul de pe vechiul continent a fost cel care i-a rămas mereu fidel, chiar şi atunci când americanii s-au săturat de el şi filmele i-au mers prost în box-office. Iar acum, după Scarlett Johansson, Woody Allen are o nouă blondă: actriţa canadiană Rachel McAdams.
În "Midnight in Paris", o reinventează, schimbând partitura ei obişnuită de ingenuă pe una de femeie a dracului, pe numele ei Inez.
McAdams a vorbit pentru EVZ despre maniera de lucru cu actorii a celebrului regizor.
Cu libertatea înainte
Rachel McAdams se află la Cannes în echipă cu Woody Allen, dar de jucat a jucat şi pentru câştigătorul Palme d’Or, Terrence Malick, în ultimul film al acestuia. "Nici că puteau fi mai diferite manierele lor de a lucra cu actorii, dar ambii sunt regizori foarte buni. Ambii le dau foarte multă libertate actorilor, dar îi şi ghidează foarte bine. Ştiu perfect ce poveşti vor să spună, au o viziune deosebit de clară, dar totodată sunt deschişi la aportul interpretării tale, pe care îl încorporează cât se poate de firesc în filmele lor. A fost un privilegiu să lucrez cu ei", crede actriţa.
Majoritatea actorilor nu primesc integral scenariul unui film de Woody Allen, doar replicile lor. Cât de frustrant a fost pentru ea? " Eu l-am citit integral. Woody Allen m-a pus să îi dau scenariul înapoi după ce am văzut despre ce e vorba. Cred că dacă ai un rol principal, te lasă să îl citeşti de la cap la coadă.
Michael (Sheen, care joacă în «Midnight in Paris» rolul celuilalt bărbat din viaţa lui Inez şi este partenerul actriţei în viaţa reală – n.r.) a citit doar replicile lui, nici nu ştia că între personajele noastre se dezvoltă o poveste de dragoste. Cred că e o manieră foarte eficientă de a lucra. Ca actori, noi vrem să «telegrafiem» întreaga poveste în fiecare scenă. Poate că e mai bine să nu ştii ce se întâmplă pentru că atunci nu accentuezi nota respectivă şi joci foarte firesc. Atât timp cât un regizor ţine în frâu povestea şi bifează toate sarcinile pe care şi lea fixat, actorii nu trebuie să ştie totul", susţine Rachel McAdams.
Schimbare de partitură
Joacă un personaj care nu o flatează deloc. "Woody Allen m-a prevenit din prima în legătură cu acest aspect. Mi-a spus: «Nu tu vei juca obiectul dorinţei personajului principal, ca să îndulcesc pastila, dar te va amuza s-o joci pe Inez». Eu am fost încântată, căci citesc aproape numai scenarii în care sunt obiectul dorinţei, în care mi se impune să fiu ingenuă. M-am bucurat de schimbare. Cum a atras-o Woody Allen în acest proiect? "Mi-a spus doar că voia să joc în filmul lui", a mai adăugat McAdams.
Corespondenţă de la Cannes
- Interviu exclusiv cu Woody Allen: "Actorii mă adoră. Nu le spun niciodată nu"