41.003 români din străinătate s-au înscris pentru votul prin corespondenţă şi alţi 38.944 de români s-au înscris pentru a vota la o secţie din străinătate, până duminică la miezul nopţii, la expirarea termenului limită pentru înregistrare.

Președintele Autorității Electorale Permanente (AEP) a explicat ce se întâmplă cu datele cu caracter personal ale alegătorilor români din străinătate care s-au înregistrat online. Explicația vine pe fondul temerilor că ambasadele și consulatele vor transmite noile adrese ale românilor plecați din țară către ANAF.

Președintele AEP consideră că informațiile potrivit cărora datele personale ale alegătorilor români din străinătate ar putea ajunge la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au fost de natură să descurajeze exercitarea dreptului de vot de către aceștia.

„Registrul electoral, gestionat de AEP, cuprinde datele personale ale tuturor cetățenilor români cu drept de vot. Nu am pus, nu punem şi nu vom pune aceste date la dispoziţia niciunei entități a statului, cu excepția celor implicate în organizarea și desfășurarea proceselor electorale, deoarece instrumentele legale ne spun că nu avem voie”, a asigurat președintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică.

Autoritatea Electorală Permanentă remintește că, potrivit art. 29 alin. (2) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii, cu modificările și completările ulterioare, „datele şi informaţiile conţinute în Registrul electoral sunt destinate exclusiv proceselor electorale”. În cazul datelor cu caracter personal ale alegătorilor români din străinătate care s-au preînregistrează pe portalul www.votstrainatate.ro, acestea sunt doar la dispoziția Autorității Electorale Permanente și a Ministerului Afacerilor Externe, precum și a Poștei Române, doar pentru aceste alegeri.

Totodată, AEP Mai precizăm că listele electorale permanente cu cetățenii români înregistrați ca alegători în străinătate se întocmesc doar pentru alegerile prezidențiale din acest an. „Îi asigur pe toți românii din străinătate că datele lor sunt în siguranță”, a mai subliniat președintele AEP.

Reamintim că, în urmă cu aproape două săptămâni, ministerul Finanțelor a anunțat că ambasadele şi consulatele României vor trebui să îi identifice pe toţi românii stabiliţi în străinătate, pentru ca ANAF să-i poată înregistra în Spaţiul Privat Virtual (SPV), portal prin care Fiscul le va urmări rezidenţa fiscală şi le va comunica dacă au taxe de plătit în ţară. Ministrul Teodorovici a susținut, după apariția informației, că scopul proiectului este de a simplifica foarte şi debirocratiza o zonă a ANAF, pentru a îmbunătăţi relaţia Fiscului cu românii care trăiesc în afara ţării.

Te-ar putea interesa și: