Un proiect de lege privind plata rovinietei doar pentru anumite autovehicule a fost depus în Parlament. Inițiatorul proiectului a explicat care sunt șoferii care vor fi scutiți de această taxă.
Deputatul PSD, Nicolae Georgescu, a depus un proiect de lege în Senat. Acesta prevede ca autobuzele deținute și utilizate de o companie care prestează servicii publice locale doar pe raza administrativ-teritorială a unei singure localități să fie scutite de la plata rovinietei. Deputatul a explicat că aceste consultări au durat câteva luni bune, dar în cele din urmă a reușit să facă acest demers care vine în sprijinul firmelor de transport local.
Georgescu a mai adăugat că transportul public în localități este indispensabil pentru cetățeni. Este important de precizat că autoritățile locale impun operatorului de transport tariful de călătorie. „Odată cu impunerea tarifelor, autoritățile publice locale se obligă să achite operatorului o compensație al cărei cuantum trebuie să acopere cheltuielile legate de prestarea serviciului”.
Autovehiculele care vor fi scutite de plata rovinietei
Proiectul social-democratului a pornit de la „lipsa unei corelării legislative în ceea ce privește exceptarea de la obligația de plată a rovinietei pentru cele două tipuri de transport public local, transportul efectuat pe raza administrativ-teritorială a localităților membre ale asociației de dezvoltare intercomunitară este tratat discriminatoriu, tratament ce generează costuri în sarcina U.A.T.-urilor care au înțeles să se asocieze și pe care, în lipsa asocierii, nu le-ar fi avut”, se precizează în expunerea de motive a proiectului de lege.
În cazul în care mai multe localități decid să se asocieze pentru ca cetățenii să beneficieze de un transport în comun eficient și să se poată deplasa dintr-un loc în altul, autoritățile sunt nevoite să suporte costurile rovinietei. Social-democratul a explicat că în aceste cazuri intervine un tratament discriminatoriu în ceea ce privește transportul local.
„În aceste condiții, apare un tratament discriminatoriu pentru transportul local realizat pe raza asociației de dezvoltare intercomunitară, comparativ cu situația în care fiecare dintre UAT-urile membre ar fi înțeles să îşi organizeze propriul transport local, ceea ce nu numai că este contrat dispozițiilor legale, dar denaturează spiritul legilor și voința legiuitorului”, potrivit Antena 3 CNN.