Vedetele TV, în vremuri de criză

În timp ce Teo vorbeşte de strategii în perioadă de criză, Prima TV îi reproşează scăderi dramatice de audienţă.

Ştirea apărută la începutul acestei săptămâni, despre rezilierea contractului dintre vedeta Teo Trandafir şi postul de televiziune Prima, a pus pe jar media autohtonă. Efectele crizei economice la nivel internaţional încep să se facă simţite şi în acest domeniu, iar în birourile şi pe holurile instituţiilor zvonurile şi şuşotelile despre reduceri de personal şi bugete de austeritate sunt la ordinea zilei.   În interviurile acordate după aflarea deciziei radicale pe care a luat-o, Teo Trandafir a sugerat că motivul principal care a dus la această situaţie ar fi criza financiară de care nu scapă absolut nimeni. „În ce priveşte motivele, eu îi înţeleg. Într-o situaţie ca aceasta, de criză, pe care o traversă m cu toţii, încerci să-ţi reduci costurile la maxim. Este firesc să scoţi o emisiune în direct, care implică costuri mari, pentru ca să salvezi ce se mai poate salva“, spunea, în acel moment, vedeta, pentru „Evenimentul zilei“.

Alte voci, însă, susţin că realitatea crizei economice nu are nicio legătură cu chestiunea în cauză şi că emisiunea „Teo Live“ era, oricum, un „balast“. Surse din interior afirmă că, de-a lungul timpului, lui Teo i s-a cerut frecvent să reducă cheltuielile prea mari, de exemplu să nu mai aducă trupe muzicale contra cost. Aceasta, în condiţiile în care emisiunea înregistra un rating scăzut, departe de momentele ei de glorie de la Antena 1 şi Pro TV: conform surselor EVZ, ratingul era foarte mic, incomparabil cu ceea ce se întâmpla la Pro TV, unde Teo se bucura de un rating între 5 şi 6 puncte.   „Nu e o decizie pripită“

Contactaţi de EVZ şi întrebaţi dacă „decizia de a nu prelungi contractul echipei are legătură cu performanţele slabe ale emisiunii sau este, aşa cum presupune Teo în anumite declaraţii, legată de o încercare de eficientizare a bugetelor în condiţii de criză economică“, reprezentanţii Prima TV neagă categoric varianta sugerată de Teo: „Decizia nu are nicio legătură cu criza economică. Pur şi simplu, este o decizie normală de eficientizare a grilei la final de sezon şi de an“, spune Cristian Gheorghiţă, director de marketing la Prima TV. „Emisiunea a avut tot suportul nostru material (investiţia în lansare şi caravană, consultanţă) şi logistic (studio, timp de antenă etc.). Am aşteptat să vedem cum evoluează timp de două sezoane, deci nu este o decizie pripită - practic am fi luat aceeaşi decizie şi dacă nu era criză“, mai explică Gheorghiţă. „Nu mai am încredere în mine“

Întrebată dacă a primit deja vreo ofertă pentru a se întoarce în televiziune, Teo Trandafir ne-a declarat: „Deocamdată nu. Părerea mea este că aceste oferte vor veni, dar e prea devreme, toată lumea îşi face încă socotelile pentru anul viitor. N-am de gând să le refuz din start, dar, după tot ce s-a întâmplat, ar trebui să fie ceva de să-mi sară basca“.

În legătură cu afirmaţiile că îi e dor de momentele cu Mircea Badea, de unde o posibilă reunire a cuplului, Teo se exprimă tranşant: „Nu mai am încredere deloc în performanţele mele în televiziune. Tocmai am fost dată, practic, afară de la Prima TV. Nu cred că mai pot să fac rating. În aceste condiţii, n-ar fi cinstit, ca în virtutea prieteniei foarte puternice cu Mircea Badea, să-l fac să se lege la cap cu mine. Dacă e să mă duc la fund, mă duc singură, nu trag pe nimeni după mine. Nu-mi car prietenii după mine în jos“. "Nu mai am încredere deloc în performanţele mele în televiziune. Dacă e să mă duc la fund, mă duc singură, nu trag pe nimeni după mine." - Teo Trandafir, realizator de televiziune DEZMINŢIRE

Kanal D nu negociază cu Teo Trandafir

Deşi s-a vorbit despre posibile negocieri între postul de televiziune Kanal D şi Teo, Kanal D infirmă aceste informaţii şi declară că nu negociază în acest moment nicio colaborare cu Teo sau cu echipa ei de producţie. „Kanal D nu se află în negocieri cu Teo şi nici nu are în plan realizarea unor proiecte care să o implice“, se spune într-un comunicat remis ieri redacţiilor. În urmă cu trei ani, când vedeta se pregătea să părăsească Pro TV, s-a spus că se află în negocieri cu Kanal D, încă neintrat pe piaţa românească, dar până la urmă Teo a ales să plece la Romantica, în urma unei negocieri cu Sorin Ovidiu Vîntu. EVALUARE Salariul vedetelor e una dintre probleme, dar „e prematur să vorbim de efectele crizei“, spun reprezentanţii posturilor de televiziune Specialiştii în media susţin, neoficial, că principala problemă cu care se confruntă, în aceste momente de austeritate, televiziunile comerciale este „scorul“ ridicat al salariilor vedetelor, care câştigă, în general, peste zece mii de euro.   Soluţia însă, în cazul unei emisiuni de succes, nu este scoaterea din grilă a acesteia, cum s-a întâmplat cu „Teo Live“, ci, în măsura în care se doreşte eficientizarea costurilor, păstrarea emisiunii, dar cu un prezentator ieftin, „de criză“; pentru a putea onora contractele de publicitate în desfăşurare.

Posturile care au cele mai multe staruri, implicit cheltuielile cele mai mari, spun însă că sunt încă în echilibru. Deşi mai toată lumea neagă că ar fi vreo problemă, se simte o oarecare îngrijorare şi aşteptare a unui „tăvălug“ iminent, mai ales când lucrurile sunt confirmate de semne rele cum ar fi, la nivelul redacţional, reduceri de personal şi îngheţări de salarii.

Cei de la Prima TV sunt în continuare optimişti: „Este prematur să vorbim despre efectele crizei. Le resimţim ca toţi jucătorii din piaţă, însă nu putem vorbi acum despre efectele pe termen lung. Pregătim noi programe şi o nouă grilă în linie cu strategia de termen lung a postului bazată pe entertainment de calitate, cu aducerea de noi formate şi programe, de filme şi seriale noi, după cum veţi vedea cât de curâand. La noi nu există diminuări salariale“. „Nici unul dintre starurile noastre nu va dispărea de pe post“

În ultima vreme au circulat multe zvonuri despre situaţia de la trustul Media Pro, o companie transnaţională cu capital în principal american: reduceri de personal, salarii primite cu întârziere, buget de austeritate. Maria Apostol, PR Manager la Pro TV, neagă aceste lucruri: „Nu este adevărat“, declară aceasta sec.

În ce priveşte vedetele Pro şi casele de producţie, „nu a fost reziliat niciun contract şi nici nu urmează să se întâmple acest lucru“.

„În această toamnă au fost lansate toate produsele pe care am anunţat că le vom lansa“, mai spune Apostol. În viziunea postului din Pache Protopopescu, „toate starurile noastre sunt importante. Nici unul dintre ele nu va dispărea de pe post“.

Ar fi vorba despre „o imagine greşită despre salariile şi beneficiile acestora“, mai susţine Maria Apostol. În legătură cu mult-vehiculatul post nou Acasă 2, „acest proiect se află momentan într-o stare incipientă“. PENTRU ZILE NEGRE

„Am bani pentru următorii trei ani“

Reprezentanţii Antenelor spun că şi un post mic, precum Euforia, „o duce bine din publicitate“. Cel mai mare optimism pare a domni la postul din Băneasa, pentru că, susţin anteniştii, capitalul lor este 100 % românesc, deci e foarte greu să fie afectat, cel puţin în prima fază, de efectele crizei mondiale. Pentru a vedea ce se întâmplă cu televiziunile de nişă, l-am solicitat pe Sorin Ovidiu Vîntu, patronul Realitatea TV: „Nu vom merge la nicio reducere. Nu vom da pe nimeni afară. Nu suntem afectaţi deloc, pentru că suntem pe investiţii încă trei ani, deci avem bugetul asigurat. Dacă criza durează mai mult de trei ani, de-abia atunci o vom simţi şi noi“. S-a zvonit că o altă colegă a lui Teo, de la Prima TV, Andreea Raicu, ar fi prima vizată de eventuale restricţii. Contactată de EVZ, Andreea Raicu neagă categoric: „Emisiunea mea merge foarte bine. Cifrele arată foarte clar acest lucru. În ce priveşte alte emisiuni, nu am eu calitatea să le comentez. La mine merge foarte bine, nu am de ce să-mi fac probleme“.