USS Gerald Ford, cel mai scump portavion din istorie, are probleme majore

USS Gerald Ford, cel mai scump portavion din istorie, are probleme majore

Performanțe „mult sub cerințe”

În mod normal, sistemul EMALS ar trebui să poată efectua 4.166 catapultări. Asta înainte de apariția oricăror probleme tehnice. Cu toate acestea, el a avut acest gen de probleme la 181 de lansări. Evenimentele reprezintă mult „mult sub cerințe”, a spus Robert Belher. Evaluarea  acoperă 3.975 de operațiuni de lansare și apuntare  efectuate între noiembrie 2019 și septembrie 2020, scrie Opex 360.

Prin urmare, această performanță este, conform lui Behler, „mult sub rezultatele solicitate”. Pentru a înrăutăți sistemul lucrurile, Advanced Arresting Gear, sistemul responsabil de oprirea avioanelor atunci când aterizează, a înregistrat în mod similar rezultate dezamăgitoare.

Aceste concluzii sunt cu atât mai problematice cu cât sistemul electromagnetic în cauză nu este prezent doar pe Gerald R. Ford: el va trebui să echipeze toate navele din clasa Ford, după modelul acestui prim portavion.

Buget de zeci de miliarde de dolari pentru portavioane

Până acum, au fost anunțate încă trei portavioane din clasa Ford. Bugetul pentru operațiune este de zeci de miliarde de dolari. În Franța, portavionul care îl va înlocui pe Charles de Gaulle ar trebui să fie dotat și el cu catapultă electro-magnetică.

Ne puteți urmări și pe Google News

Acest raport este o veste proastă în plus pentru armata Statelor Unite. Aceasta a fost deja afectată în noiembrie 2020 de un raport al organismului de audit și anchetă al Congresului, scrie Slate.

Acesta din urmă a criticat starea generală slabă a avioanelor de luptă ale țării. Potrivit documentului, nu erau suficient de pregătite pentru a-și îndeplini misiunile și, prin urmare, pentru a participa la orice război.