USR-Plus este un novator în clasa politică românească. Într-adevăr. A inovat sistemul de chestionar inductiv pentru selectarea persoanelor extremiste, radicale.
Chestionarul lansat zilele acestea de liderii USR-Plus testează peste două sute de mii de oameni. Întrebările chestionarului induc subliminal persoanelor testate, sentimentul de adversitate și noțiunea de dușman față de subiecții propuși în cercetare: PNL și PSD ca partide și câte trei lideri din PNL și trei lideri din PSD.
Respectiv Klaus Iohannis, Ludovic Orban și Violeta Alexandru în calupul PNL , Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Gabriela Firea în segmentul PSD.
Copiii, vecinii, prietenii, colegii, induși ca fiind dușmani
Fondul formei sub care sunt concepute întrebările din chestionat seamănă izbitor cu practicile Securității comuniste, când vecinul de ușă sau de etaj era turnătorul celor de pe scara blocului. Asta se întâmpla în secolul XX.
Acum, în mileniul trei, practicile vechi sunt reluate și relansate insinuos de cea mai tânără construcție politică din țară.
„Cum v-ați simți dacă fiica/fiul dumneavoastră s-ar căsători cu cineva care este membru sau simpatizant PSD?/ PNL?” sună o întrebare cu caracter emo. Variante de răspuns: Deloc confortabil/ Nu prea confortabil/ Oarecum confortabil/ Foarte confortabil/ Nu știu/ Nu răspund (NS/NR).
„Cum v-ați simți să aveți vecini care sunt membri sau simpatizanți ai PNL?/ ai PSD?”.
„Cum v-ați simți să aveți prieteni apropiați care sunt membri sau simpatizanți ai PSD?/ ai PNL?”.
Toate întrebările sunt reportate frățește la ambele partide, PNL și PSD. Iar variantele de răspuns sunt identice cu cele prezentate mai sus.
Liderii USR-Plus mai fac și câte o schimbare de ritm: „Din ce știți, aveți apropiați (prieteni, familie, colegi de muncă) care sunt membri sau simpatizanți PSD?/ PNL?”.
Variante de răspuns: Foarte mulți/ Destul de mulți/ Destul de puțini/ Foarte puțini/ NS/NR.
„Ați discutat în ultimele zile despre politică față în față sau la telefon cu cineva care este membru sau simpatizant PNL?/ PSD?”.
Variante de răspuns: De mai multe ori/O singură dată/Niciodată/ NS/NR.
Oamenii supuși chestionarului inductiv al USR-Plus au fost îndemnați să dea și note liderilor politici Klaus Iohannis, Ludovic Orban, Violeta Alexandru și Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu, Gabriela Firea.
Șefii USR-Plus: „Ne pregătim pentru ce urmează”
Întrebările sunt mai multe decât cele prezentate și fac parte dintr-un prim val. Mai urmează încă două valuri. Sute de mii de oameni au primit pe e-mail-urile personale acest chestionar. Liderii USR-Plus au obținut această consistentă bază de date atunci când, potrivit legii alegerilor, au umblat prin toată țara, ca toate partidele politice, pentru a aduna semnături de susținere a listelor cu candidații Alianței la alegerile locale și parlamentare.
Informația privind acest chestionar incitator la trăiri agresive ale oamenilor față de alți oameni aflați în dizgrația celor de la USR-Plus a ajuns la noi tocmai de la persoane care au primit pe e-mail testul. Adică persoane care au semnat ca susținători, listele electorale ale USR-Plus.
Revoltate de substratul instigator al întrebărilor ne-au spus că acum își regretă semnăturile de susținere date Alianței și că nu vor o radicalizare extremă a societății.
Care a fost explicația liderilor USR-Plus, transmisă pe e-mail oamenilor, o dată cu chestionarul: „Alegerile se apropie, însă la USR-PLUS facem mai mult decât să ne pregătim de alegeri. Ne pregătim și pentru ce urmează. Mai ales într-o perioadă atât de complicată precum cea de acum. În acest sens, am pornit un parteneriat cu doi c-cercetători în științe politice pentru o cercetare extinsă despre opiniile celor mai importanți oameni ai USR-PLUS, voi. Cercetarea este utilă atât pentru noi ca mișcare politică, cât și pentru cercetarea academică în sociologie politică. Mulțumim mult pentru participare! Alianța USR-Plus”.
Firma cu care operează USR-Plus este Qualtrics și se ocupă de cercetări socio-psihologice. Printre altele, pe site-ul firmei sunt enumerate sisteme de acțiune care transformă clienții, în fani sau sisteme de acțiune care transformă produsele, în obsesii.