Editura Evenimentul si Capital

UNTUL PREMIUM și REȚETA unui DEZASTRU al PREȚURILOR. Cauzele GLOBALE ale unui fenomen care i-a EXASPERAT pe ROMÂNI

Autor: | | 0 Comentarii | 2090 Vizualizari

În România, o discuție importantă se învârte în jurul scumpirii untului. Pentru această problemă, s-au căutat mai multe cauze, printre care și „manipulările” marilor corporații. În fapt, această explozie a prețului la care suntem martori nu afectează doar România, ci este deja un fenomen mondial. Din acest eveniment, câștigători ies producătorii de mărci premium, bazându-se pe disponibilitatea consumatorilor de a plăti mai mult pentru acest produs.

La nivel global, consumatorii caută produse cu mai multă grăsime, relansându-i, astfel, pe procuratorii care se află în spatele mărcilor premium. Mai mult, se manifestă și o creștere a consumului, în contextul în care rezervele mondiale se micșorează vertiginos, potrivit Digi24.

Deficitul din Europa, cuplat cu cererea care crește constant, a produs o explozie a prețurilor pe continent. Una din cauze este schimbarea opiniei consumatorilor cu privire la produsele grase, cum ar fi smântâna, untul sau alte produse din lapte, care sunt văzute acum mai favorabil decât în trecutul apropiat.

În anii ’80, stocul global de unt era de 12 milioane de tone, dar s-a redus drastic în vremurile contemporane. conform Departamentului pentru Agricultură din SUA. În acest context, în anul 2017, prețul tonei a ajuns la 6500 de euro, în Europa, dublându-se față de 2016.

În anii 2014-2015, excesul de lactate a provocat panică în rândul fermierilor care au ieșit din afaceri sau au ales să își sacrifice animalele. În anul 2016, costurile pentru practicarea agriculturii au crescut semnificativ, iar producția de produse pe bază de lapte s-a diminuat considerabil. Având în vedere aceste fapte, distribuitorii s-au chinuit să țină prețurile jos, iar porducătorii au început să vândă mai mult în afară, mai ales în Asia, unde cererea era în creștere de 10 ani.

În magazinele din România, ce resimțim este un efect al pieței globale. După ce, în 2017, s-a remarcat o scumpire cu 23% a untului, în 2018 se vede deja o creștere de 0,61%.

Cumpărătorii sunt dispuși să aștepte primăvara, pentru că ne putem aștepta ca atunci producția de lapte să își revină și să fie în concordanță cu cererea de pe piață, stabilizând prețurile.

Estimările Comisiei Europene sunt optimiste, vorbind despre vânzări de 19 miliarde de dolari, în creștere cu 3 procente față de anul trecut.

Pagina 1 din 1



Stirile zilei

Alte articole din categoria:

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI