Capitalul social al Casei Române de Comerţ Agroalimentar „Unirea” a fost majorat cu 93 de milioane de lei. Hotărârea de Guvern a fost dată miercuri.

„Măsura are în vedere asigurarea fondurilor necesare majorării capitalului social al societăţii naţionale şi vor fi utilizate în scopul aplicării strategiilor guvernamentale în următoarele domenii prioritare: eficientizarea activităţii de pescuit, însemnând organizare şi consolidarea unor mecanisme de valorificare (vânzare – cumpărare) peşte şi produse din peşte; completarea programelor naţionale de sprijinire a produselor tradiţionale, vitivinicole, legume-fructe, carne de porc şi pasăre, lactate, produse melifere, lână, ş.a.”, se arată într-un comunicat al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Sursa majorării de capital provine din disponibilul aflat în conturile MADR, rezultat ca urmare a finalizării Programului Sapard, precum şi din rambursarea creditelor garantate de fondurile de garantare. Iniţial, capitalul social era de 100.000 de lei.

„Sumele alocate vor fi direcţionate pe principiul eficienţei şi eficacităţii cheltuirii banilor, similar unui Investitor Privat Prudent în economia de piaţă, în programe pilot care vor fi dezbătute public pentru a servi intereselor conjugate ale actorilor din piaţă, în beneficiul consumatorului final.”, se menţionează în comunicatul MADR..

Guvernul a aprobat, la finele lunii noiembrie 2018, înfiinţarea unei societăţi comerciale, Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea. În acest fel s-a creat un mecanism naţional ce va asigura achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia către reţele comerciale interne sau de export.

Casa de Comerţ Agroalimentar se bazează pe trei piloni de structurare şi dezvoltare: o reţea naţională în profil teritorial de clustere agricole, care va integra la nivelul uneia sau mai multor Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT), resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice având în structură cel puţin un centru de colectare/distribuţie a produselor. 

De asemenea, se dorește crearea unei reţele naţionale de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piaţa internă cu produse agro-alimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă care să contribuie, între altele, şi la echilibrarea balanţei comerciale sectoriale.

Te-ar putea interesa și: