Prima pistă de biciclete din Iaşi, despre ale cărei deficienţe de proiectare Evenimentul zilei a scris în ediţia din 8 septembrie, a fost inaugurată astăzi oficial. Tot astăzi a fost lansată şi campania "BiciCOOLtura – Iubesc să biciclesc!".
Oficialităţile ieşene au dat astăzi un test practic pe pista de biciclete din pavele construită cu fonduri europene, în care au investit 850.000 de lei. Destul de stângaci la mânuirea bicicletei, oficialii au pedalat doar pe o scurtă porţiune de pe malul stâng al Bahluiului, unde pista are o lăţime de 1,20 de metri pe sensul de mers, spre deosebire de zona Pod Tudor- Vladimirescu – Bucşinescu, care are doar 75 de centimetri pe sens.
"La Iaşi a face bine e mai criticat decât a nu face nimic. Eu prefer să fiu pus la zid şi să fac. Au fost controverse în privinţa modului în care a fost realizată pista de biciclete, e de înţeles, e mai greu să te obişnuieşti cu lucrurile noi şi moderne, trăim în România. Îmi doresc ca pista să fie extinsă şi să ajungem de la 11 kilometri la 111 kilometri", a declarat Gheorghe Nichita, primarul Iaşiului.
Pista din pavele amenajată pe traseul Bucşinescu -Tudor Vladimirescu – Splai Bahlui Mal Stâng – Podu de Piatră are două sensuri de mers şi o lungime totală de 11 kilometri. Pista a fost realizată prin proiectul Archimedes.
"Este garantată doi ani de zile prin proiect, dar noi garantăm că ţine cel puţin 10 – 15 ani. A fost realizată din pavele pentru că sunt mai rezistente ca asfaltul, iar pavelele pot fi foarte uşor demontate şi montate în altă parte, pe alt traseu", a declarat inginerul Gheorghe Marcu, directorul general al Com – Beton SA, firma care a construit pista.
"Am văzut deja maşini parcate pe pistă"
Peste 100 de biciclişti din oraş au testat pista, iar acestora li s-au alăturat actorii Adrian Păduraru, Laura Cosoi, Dinoisie Vitcu, Sergiu Tudose, Adi Carauleanu, ştirista Corina Caragea şi producătorul Septimiu Sărăţeanu. "La momentul ăsta pista arată bine, să vedem cum se menţine. M-a deranjat că deja am văzut maşini parcate pe ea", a declarat Codrin Niţu, student. "Eu mă deplasez numai cu bicicleta, mi-aş dori ca pista de biciclete să traverseze tot oraşul, să fie făcută din CUG şi până în Copou. Avem o mare problemă cu oamenii care nu înţeleg că nu trebuie să meargă pe pistă. Chiar dacă trotuarul pe care mergeau a fost transformat în întregime în pistă de biciclete pot merge pe cealaltă parte a şoselei unde este numai trotuar", a declarat Alin Raicu, elev.
Bicicliştii au nevoie de parcări speciale
Bicicliştii îşi doresc ca municipalitatea să amenajeze şi parcări pentru biciclete. "Avem nevoie şi de parcări speciale, dacă se poate să fie şi păzite. Dacă nu pot să plătească gardieni, o cameră video montată lângă parcare nu strică. Ar fi fost de preferat să avem o pistă din asfalt, nu e prea plăcut să mergi pe pavele, te zdruncină şi e mai zgomotos. În Braşov am mers cu bicicleta şi pista e mai bună, în plus este trotuar imediat lângă ea, aşa cum e logic să fie, acolo nu ai să vezi vreun pieton pe pistă", a declarat Andi Delescu, student. Evz.ro desfăşoară campania "Pe două roţi", al cărei scop este să aducă în discuţie problemele cu care se confruntă bicicliştii în aglomerările urbane din România, dar şi să promoveze mersul pe două roţi.
- Citiţi AICI mai multe