Editura Evenimentul si Capital

Una din trei companii din Bucureşti îşi externalizează IT-ul

01c7b08548d7acb0b56d14702de37d69
Autor: | | 5 Comentarii | 274 Vizualizari

Peste 30% din companiile din Bucureşti îşi externalizează total sau parţial departamentul IT către un furnizor de servicii profesionale. Procentul exact, de 34,5%, este mai redus faţă de cel din ţările Europei de Vest, unde aproximativ 48% din companii îşi externalizează serviciile IT.

###Tendinţa principală din perioada 2010-2011 este că firmele medii şi mari folosesc tot mai mult varianta de externalizare IT parţială, păstrând un manager IT intern şi externalizând o parte din execuţie, potrivit unui studiu efectuat de compania IT Pluriva în perioada noiembrie – decembrie 2010 pe un total de 1.513 companii din Bucureşti. Cea mai importantă diferență dintre externalizarea clasică şi acest serviciu de out-tasking este că în cazul celei de-a doua variante, managementul IT rămâne in departamentul intern al clientului. Conform studiului Pluriva, în ceea ce priveşte companiile din Bucureşti care şi-au externalizat IT-ul, 40% au ales soluţia completă şi 60% au decis să externalizeze parţial. Din datele obţinute analizând portofoliul de clienţi ai serviciilor IT Pluriva, raportul externalizare totală vs. externalizare parţială este de 34% la 66%, ceea ce confirmă tendinţele pieţei. Decalajul faţă de ţările vestice Piaţa locală de servicii de externalizare IT este în urma celei din ţările Uniunii Europene sau din Statele Unite ale Americii. Dacă în Bucureşti 34,5% din companii şi-au externalizat IT-ul, în Europa de Vest procentul acestor companii este de aproximativ 48%, după cum arată un studiu - barometru Ernst & Young. „Încă de când am intrat în acest business, în anul 2007, ne lovim de reticenţa unor manageri de companii româneşti, ce privesc cu neîncredere serviciul de externalizare IT. Pe de-o parte este vorba de teama de a pierde controlul asupra departamentului IT, pe de altă parte este vorba de necunoaşterea modului de lucru al unui furnizor de astfel de servicii, ce oferă contract ferm, cu nivel de servicii (SLA) clar asumat”, a declarat Bogdan Mireanu, Pluriva Business Unit Manager. Pluriva şi alte companii specializate în furnizarea de servicii IT business îşi concentrează efortul de comunicare şi promovare mai mult în popularizarea generală a conceptului de outsourcing IT şi mai puţin în comunicarea avantajelor competitive deţinute de fiecare companie în parte. Cine este dispus să externalizeze Printre beneficiile cele mai des menţionate de clienţii serviciilor IT business se numără: reducerea costurilor din zona IT, accesul la resurse tehnice specializate, ce pot acoperi întreaga paletă de activităţi informatice şi evitarea dependenţei de un anume angajat din departament. „În România, aceste avantaje sunt înţelese în special de managerii companiilor a căror activitate este legată într-o mare măsură de sistemul informatic. Dacă task-urile critice din companie se desfăşoară pe calculator, este evident că nu trebuie să existe întreruperi ale sistemului IT”, a adăugat Bogdan Mireanu.

Mircea Badea, ce REACTIE! Ce a putut sa spuna despre CNA jurnalistul! De NECREZUT

Pagina 1 din 1
Tag-uri: IT, studiu, companii



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI