O femeie a rămas fără o mână, iar doi tineri au ajuns la spital în urma unui accident feroviar petrecut în stația CFR de la Subcetate, de lângă Hațeg. Autoritățile dau vina pe victime, iar oamenii spun că, în gară, n-a fost anunțată sosirea unui mărfar.
În noaptea de sâmbătă spre duminică, la 27 de minute după miezul nopţii, şase persoane aşteptau în staţia CFR de la Subcetate un tren personal care venea dinspre Petroşani şi mergea spre Călan, apoi Simeria. Trenul, care trebuia să gareze la linia 4, a întârziat câteva minute. Călătorii s-au postat pe un spaţiu îngust între liniile 3 şi 4, loc în care nu există deloc peron, ci doar un mic trotuar amenajat cu dale. În așteptarea trenului personal, călătorii s-au trezit că pe linia 3 trece în mare viteză un tren de marfă. În acel moment tocmai încetinea în stație și trenul de pe linia 4. Curenţii de aer formaţi între cele două trenuri i-au doborât pe toţi şase la pământ.
Salvat de rucsac
Prietenul său, Adrian Popa (18 ani), încă era internat ieri la secţia de Neurochirurgie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Deva. Spune că nici el nu a auzit vreun anunț referitor la trenul de marfă ce urma să treacă prin stația de la Subcetate. Sâmbătă ar fi trebuit să plece la Londra, fiind acceptat să studieze matematica și economia la UCL, una dintre cele mai bine cotate universități din lume.
Ținut la secret
Inițial, acest caz a fost ținut la secret, însă a ieșit la iveală după ce victimele au sunat presa. Surse din rândul sindicatelor lucrătorilor feroviari spun că disponibilizările repetate de personal din cadrul companiei naționale de căi ferate favorizează asemenea evenimente. În ceea ce priveşte funcţionarea sistemului automatizat de anunţare a trenurilor, în rândurul ceferiştilor este deja celebră o situaţie de acum două luni, de la Arad, când un tren ce întârziase două ore din cauza unor lucrări la linie era încă la kilometri depărtare de gară, dar banda pusă la difuzoare anunţa plecarea lui din staţie.
Ce spun autoritățile
Adjunctul șefului Serviciului Județean de Poliție Transporturi Feroviare Hunedoara, inspectorul principal Constantin Bălțatu, spune că, după cum arată primele rezultate ale cercetărilor, pasagerii ar fi fost de vină: „Călătorii, în loc să folosească peronul de dincolo de linia 4, au așteptat trenul între liniile 3 și 4. Trenul de marfă a fost anunțat și semnalizat. Conform primelor date, personalului din stație și mecanicilor de tren nu li se poate imputa vreo greșeală”. Șeful Serviciului de Siguranța Circulației din cadrul Regionalei Timișoara a SNCFR, Cristian Udrea, susține același lucru. „Avem multe situații în care călătorii sunt tentați să aștepte trenul între linii, considerând că astfel îi evită pe cei din tren care coboară pe partea cu peron amenajat. Trenul de marfă a fost anunțat înainte de a intra în stația CFR. La mijloc nu poate fi vorba de o eroare tehnică, pentru că sistemul automatizat prin care sunt anunțate trenurile este introdus doar în stațiile mari. La Subcetate anunțarea trenurilor se face de către personalul stației”.