Un nou studiu realizat de cercetători ne prezintă motivele din cauza cărora românii refuză vaccinarea! Cei care s-au imunizat văd lucrurile dintr-o perspectivă diferită

Un nou studiu realizat de cercetători ne prezintă motivele din cauza cărora românii refuză vaccinarea! Cei care s-au imunizat văd lucrurile dintr-o perspectivă diferită Sursa: arhiva EVZ

Reveal Marketing Research a efectuat un nou studiu pentru a afla motivele din cauza cărora rata de vaccinare este scăzută în România. Începutul lunii octombrie pare totuși să aducă schimbări, specialiștii observând o creștere a intenției de vaccinare. La ora actuală, 40% dintre români au intenția de a se vaccina. Cei de la Reveal Marketing Research au efectuat același studiu și la începutul anului 2021, când doar 36% din populație avea intenții de imunizare.

Cercetătorii de la Reveal Marketing Research  au pus în balanță cele două studii, efectuate în momente diferite ale evoluției virusului COVID-19. În rezultatele prezentate de aceștia, se arată faptul că, la nivel național, 6 din 10 români nu se vor imuniza. Categoria de vârstă în rândul celor care nu au intenția de vaccinare este cea cuprinsă între 16-24 ani (68%).

Datele obținute la primul studiu, cel din ianuarie 2021, arată faptul că femeile sunt mai sceptice, specificând faptul că decizia lor are legătură cu efectele adverse anunțate de specialiști. 57% dintre persoanele de sex feminin refuzau la începutul anului imunizarea, iar în rândul celor de sex masculin, vorbim de un procent de 47%. Intenția de vaccinare în cazul bărbaților este mai mare, cercetătorii prezentând un procent de 43%, în comparație cu 40% în cazul femeilor.

Reveal Marketing Research a făcut o listă cu motivele pentru care românii nu se vaccinează. Printre răspunsurile puse la dispoziția respondenților se află și unul pozitiv. Doar 15% dintre persoanele care au participat la acest studiu consideră că „Este mai bine să te imunizezi”, în timp ce 46% dintre aceștia au mers pe incertitudine. Ultima categorie prezentată a motivat faptul că această nesiguranță vine din cauza efectelor adverse ale vaccinului (53%). Aceștia asociază imunizarea cu expresiile „Mi-e teamă de reacțiile adverse” / „Nu cred în eficiența lui” / „Nu cred că este testat suficient”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Peste 10% din respondenți au mers pe variantele „Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate” și respectiv „Am avut deja coronavirus”. Această motivație a fost mai des întâlnită în categoria de vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani, dar și în cazul persoanelor cu un venit lunar mai mare (40%). Conform cercetătorilor de la Reveal Marketing Research, 2 din 10 români rezonează cu aceste afirmații, în special cei proveniți din mediul rural.

Dorința de vaccinare a românilor a crescut. Iată care sunt convingeri pro-imunizare prezentate de Reveal Marketing Research

Cercetătorii au inclus în studiul lor și respondenți care au ales să se vaccineze, iar 64% dintre aceștia susțin că au făcut acest lucru pentru că nu își doresc să fie infectați cu SARS-Cov-2. Conform rezultatelor acestui studiu, 70% dintre persoanele vaccinate fac parte din categoria de vârstă de peste 55 de ani. În cazul acestora, vârsta a fost cel mai des motiv invocat în ceea ce privește decizia de imunizare. Dacă privim din punctul de vedere al educației, se pare că 66% dintre persoanele care s-au vaccinat din frica de îmbolnăvire provin din mediul rural.

O parte din participanții la studiu susțin că au decis să se imunizeze pentru a-i proteja pe cei din jurul lor, această motivație fiind susținută de 60% dintre români. Categoria de vârstă cea mai preocupată de grija față de persoanele dragi este cuprinsă între 35 și 44 de ani (70%).

Pe lista motivelor prezentate de cei imunizați se numără și revenirea la viața normală și reluarea activităților de zi cu zi. Călătoriile, socializarea și vacanțele sunt printre principalele motive enumerate de cei 53% de respondenți care au mers pe acest motiv. Alte motive care i-au determinat pe români să se vaccineze sunt dorința de a se simți relaxați și liniștiți, menționată de 5 din 10 români (50%), posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă (32%) și călătoriile în străinătate (28%).