Ultimele străzi din PIATRĂ CUBICĂ vor fi asfaltate cu ”undă verde” de la Curtea de Apel

Ultimele străzi din PIATRĂ CUBICĂ vor fi asfaltate cu ”undă verde” de la Curtea de Apel

Primăria Timișoara renunță cu bună știință la istoria orașului. Un număr de 14 străzi acoperite în prezent cu piatră cubică vor fi asfaltate, după ce municipalitatea a câștigat acest drept în instanță. Edililor li s-a părut mai simplu să asfalteze piatra în loc să reabiliteze străzile cu parfum de altă epocă.

La inițiativa Asociației Peisagiștilor și a Asociației Salvați Patrimoniul Timișoarei, timișorenii au fost invitați să se pună asfaltării ultimelor străzi de piatră cubică din oraș. Totul a început în septembrie 2015, consilerii locali au propus ”modernizarea” străzilor pavate cu piatră, prin asfaltare. Conform documentului aprobat de consilieri, lucrările sunt estimate la peste 3,2 milioane de euro, și ar trebui să dureze 12 luni. Străzile vizate sunt: Argeș, Dr. Ioan Mureșan, Ludwig von Beethoven, Mitropolit Varlaam, Putna, Remus, Sfânta Rozalia, Sorin Titel, Toplița, Virgil Madgearu, Bela Bartok, Filaret Barbu, Arcidava și Romulus.

Andrei Condoroș, arhitect peisagist din Timișoara, a transmis o scrisoare Primăriei Timișoara, și a cerut ”propunerea în regim de URGENȚĂ a unor soluții de bun simț, pentru reabilitarea pavimentației, ținând cont de specificul zonei/cartierului istoric, în spiritul unui oraș care se mândrește, pare-se, cu moștenirea culturală și arhitecturală de peste, iată, 300 de ani”.

Acesta a explicat că zonele istorice în care acele artere se află ar pierde masiv din imagine prin asfaltarea acelor străzi.

Ne puteți urmări și pe Google News

Orice urbanist știe că zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic. Iar strzăpile care vor fi acoperite cu asfalt la Timișoara fac parte din zonele de protecție sau sunt parte integrantă a zonelor monument.

Pe de altă parte, pavajul din piatră cubică este mult mai eficient decât asfaltul. Durata d eviață a unei străzi pietruite este de câteva sute de ani, cu întreținere minimală, în timp ce o styradă asfaltată ”trăiește” 4-5 ani.

Luni, Curtea de Apel Tiumișoara a tranșat dezbaterea: „Curtea de Apel admite recursul declarat de recurentul – pârât Consiliul Local Timișoara, împotriva sentinței civile pronunțată de Tribunalul Timiș (…). Casează, în tot, sentința atacată și, rejudecând, respinge acțiunea reclamanților. Fără cheltuieli de judecată în recurs. Definitivă. Singura concluzie, cel puțin până când vom primi motivarea, e că prin decizia din 6 martie Legea 52 a devenit… pur opțională! Doar pentru Primăria Timișoara…”, transmit reprezentanții Asociației Culturale Salvați Patrimoniul Timișoarei.