Comisia Europeană nu ia în considerare modificarea politicilor ecologiste care vizează interzicerea automobilelor clasice, în ciuda presiunii din partea celui mai mare grup politic al UE pentru normalizarea legislației, a declarat joi șeful politicii climatice al blocului pentru Reuters.
PPE, campanie de slăbire a reglementărilor CO2
Partidul Popular European (PPE) de centru-dreapta - cel mai mare grup de legislatori din Parlamentul European - a lansat o campanie în această săptămână pentru a slăbi regulile climatice, adăugând presiune asupra Bruxelles-ului din partea producătorilor auto și a guvernelor naționale pentru a ajuta urgent sectorul auto european aflat în dificultate.
Întrebat dacă ia în considerare schimbarea regulilor privind CO2 pentru mașini, comisarul european pentru climă Wopke Hoekstra a spus că nu.
„Nu. Răspunsul este nu," a declarat el pentru Reuters în marja unui eveniment din industrie la Bruxelles.
Hoekstra, la fel ca președintele Comisiei Europene Ursula von der Leyen, face parte din grupul politic PPE.
Sectorul industriei auto din UE, în criză
Sectorul auto european este în criză, cu mii de locuri de muncă în pericol, în timp ce se confruntă cu o cerere slabă, concurență chineză și vânzări de vehicule electrice mai mici decât se aștepta.
Bruxellesul a declarat că regulile climatice sunt necesare pentru a atinge obiectivele de emisii obligatorii din punct de vedere legal ale Europei și că acestea oferă un mediu de investiții previzibil pentru companiile europene.
Principala cerință a PPE este ca producătorii de automobile să fie scutiți de limitele de CO2 din 2025, pe care mulți se așteaptă să nu le respecte.
Ecologismul distruge industria auto și economia UE
Asociația europeană a producătorilor de automobile ACEA a declarat că industria se confruntă potențial cu amenzi de 15 miliarde de euro (15,8 miliarde de dolari) pentru neîndeplinirea obiectivelor din 2025, ceea ce, spune aceasta, ar devia bani de la investiții.
Hoekstra a minimizat anterior astfel de îngrijorări, menționând amenzile mult mai mici pentru constructorii auto care nu au respectat obiectivele de emisii ale UE pentru 2020.
Atunci, Volkswagen s-a confruntat cu penalizări ce depășeau 100 de milioane de euro.
PPE sugerează utilizarea unei medii pe trei ani pentru a evalua conformitatea producătorilor de automobile cu limitele de CO2 de anul viitor - permițându-le să nu atingă obiectivele de anul viitor și să evite amenzile dacă recuperează în 2026 și 2027.