Peste 2000 de turişti israelieni sunt aşteptaţi în staţiunea Mamaia, primul charter, cu 157 de călători, urmând să aterizeze în această seară pe aeroportul Mihail Kogălniceanu. Sudul litoralului este preferat de clienţii din Republica Moldova, în acest sezon estival urmând să-şi petreacă vacanţa de vară cel puţin 20.000 de turişti.
Turiştii israelieni preferă hotelurile de 4 stele, cu piscină proprie, modernizate sau noi, din staţiunea Mamaia şi din Mamaia Nord. Aceştia aleg servicii cu demipensiune şi, de asemenea, optează pentru hotelurile apropiate de plajă. “Din păcate, la ora actuală România nu derulează o campanie puternică de promovare turistică în Israel, deşi acest stat are aproape un milion de vorbitori de limbă română şi un potenţial foarte mare ca piaţă emiţătoare” spun reprezentanţii touroperatorului Meshek Wings, unul dintre primii 10 touroperatori din Israel. Destinaţia turistică România nu este încă foarte cunoscută în Israel, iar compania Meshek Wings a realizat promovarea pe cont propriu, datorită directorului comercial, de origine română, Meidan Butnaru. Touroperatorul israelian are în plan pentru 2014, de asemenea, aducerea a 3.500 de turişti pe programe tip city break pentru Bucureşti. Pe Valea Prahovei Meshek va aduce cel puţin 2.500 de turişti iar pe litoral estimează un număr de 2000 de turişti.
Litoralul românesc aşteaptă 20.000 de turişti din Republica Moldova
Până la ora actuală, peste 3000 de turişti din Republica Moldova au achiziţionat sejururi pentru litoralul românesc, faţă de numai 200, anul trecut. “Pentru acest sezon estimăm 20.000 de turişti moldoveni pentru riviera românească, dintre care numai noi vom aduce, cu autocarele noastre, 10.000. Însă dacă România se va promova puternic în Republica Moldova, anul viitor, litoralul românesc ar putea primi 100.000 de turişti moldoveni”, spune Alex Filipski, director general al Voyage Center Philipsky Tour din Republica Moldova. Agenţia de turism asigură opt curse săptămânale cu autocarul în perioada 1 mai – 1 octombrie, pentru litoralul românesc, în ziua de vineri operându-se două curse. Mai sunt şi turişti moldoveni care vin cu automobilul propriu sau cu alte companii de transport cu autocarul care ajung pe litoralul românesc sau chiar şi pe cel bulgăresc.Turiştii moldoveni preferă preţurile mici, plătind în medie 100-120 de euro pentru 5-7 nopţi (majoritatea aleg 7), fără servicii de masă. Ei aleg staţiunile din sudul litoralului, Eforie, Jupiter, Venus.
“Statul roman nu se implică în promovarea litoralului în Republica Moldova“
Agenţiile de turism din Republica Moldova se plâng de lipsa campaniilor de promovare în România dând ca exemplu pozitiv Bulgaria, Turcia şi Grecia. “Ca exemplu, în acest sezon, din Republica Moldova sosesc şapte autocare pe zi pe litoralul bulgăresc, numărul de turişti ajungând la circa 2500 pe săptămână. Subliniem că şi Bulgaria profită din plin de reorientarea turiştilor moldoveni către alte litoraluri din cauza situaţiei tensionate din Ucraina. De asemenea, către Grecia merg săptămânal 10 curse cu autocarul, iar pentru Creta există cursă charter săptămânală şi la ora actuală locurile sunt vândute în totalitate până la mijlocul lunii august”