Cei doi oficiali au fost de acord să vină cu o variantă preliminară a acordului până la finele lunii iulie şi să o propună spre ratificare Parlamentelor naţionale, după adoptarea sa de către guvernele celor două ţări.

Construcţia unui al treilea pod peste Dunăre este importantă atât pentru Bulgaria şi România cât şi pentru Uniunea Europeană deoarece o astfel de facilitate ar fi parte din reţeaua europeană de transport, a apreciat ministrul bulgar al Transporturilor.

Rossen Zhelyazkov a discutat cu Răzvan Cuc şi despre posibilitatea construirii celui de-al treilea pod peste Dunăre printr-o procedură europeană de selecţie a unui investitor privat, în conformitate cu Directiva 2014/23/EU a Parlamentului Europeană şi a Consiliului din 26 februarie 2014 cu privire la acordarea contractor de concesionare. Cei doi miniştrii cred că trei ani este o perioadă fezabilă pentru finalizarea podului, notează Agerpres.

Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparaţie capitală a fost efectuată în 1997. În anul 2013 a fost inaugurat podul de la Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod de trecere peste Dunăre între România şi Bulgaria. Distanţa dintre cele două poduri peste Dunăre între România şi Bulgaria este de 400 de kilometri.

 

Te-ar putea interesa și: