Traseu SPECTACULOS care pornește din PRIMA GARĂ construită în România. Ce personalități au trecut pe aici I GALERIE FOTO

Traseu SPECTACULOS care pornește din PRIMA GARĂ construită în România. Ce personalități au trecut pe aici I GALERIE FOTO

Prima gară din România a fost construită cu șapte ani înaintea inaugurării primei căi ferate din țara noastră. Aceasta se găsește la Oravița, în județul Caraș Severin, iar clădirea este declarată monument.

Gara de la Oravița a fost finalizată în anul 1847. Conform docuemntelor, pe 12 ianuarie 1847, Gränzenstein, supraveghetorul construcţiei căii ferate Oraviţa – Baziaş, îşi anunţă superiorii de la Viena că „totul merge conform proiectului”. Investiția, realizată la 16 ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată din lume (Liverpool – Manchester 1830), a fost de cinci milioane de florini.

Gara de la Oravița a fost o construcție ultramodernă în epocă. Clădirea a fost dotată cu lift-pasaj, pentru acces la peronul aflat mai sus de nivelul străzii, acest lucru reprezentând tot o premieră pentru acele vremuri. Liftul mai funcționa în 1993. Între timp a fost scos din uz, pe motiv de ”bătrânețe”, iar în prezent accesul la el este blocat. Oricum gara a fost dotată și cu acces pe trepte la peron, în perioada interbelică.

Prin Gara Oravița au trecut personalități de seamă, între care trupa de teatru Pascaly, cu Mihai Eminescu pe post de sufleor și secretar al directorului, Jokái Mor, deputat de Oravița, împărăteasa Sissi, viitorul rege Carol I al României, călătorind incognito spre țară.  În 1869, de la Oravița la Budapesta, călătoria dura 26 ore, iar de la Oravița, la Viena, 36 ore.

Ne puteți urmări și pe Google News

Punct de plecare prin Semmering-ul bănăţean

Gara Oraviţa (este cel mai popular punct de plecare pe calea ferată Oraviţa – Anina, prima cale ferată montană din România, supranumită Semmering-ul bănăţean, datorită asemănării peisajelor cu cele austriece din pasul Semmering.

Aceasta este cea mai veche cale ferată montană din România, fiind inagurată în decembrie 1863. Linia parcurge Munții Aninei într-un peisaj care ține călătorul cu sufletul la gură. Pe traseul celor 34 de kilometri, se găsesc nu mai puțin de 14 tunele (cu o lungime însumată,de doi kilometri) și 10 viaducte. Traseul era menit inițial transportului cărbunelui.

„Semmering-ul Bănățean” e considerat cea mai spectaculoasă cale ferată din România. Traseul e dificil și se parcurge în aproximativ două ore. pe acest traseu circulă, în scop turistic, un tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, comandată special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.