Transportul în comun din Timișoara, în colaps: 58% din tramvaie fără autorizații

Transportul în comun din Timișoara, în colaps: 58% din tramvaie fără autorizații

Mai mult de jumătate din tramvaiele care circulă în Timișoara nu mai au autorizații de funcționare, acestea fiind expirate de luni bune. Ba mai mult, compania locală de transport, STPT SA, nu mai este avizată din decembrie a anului trecut să facă mentenanță pentru acestea.

Este vorba de 35 de tramvaie, din cele 60 ale STPT. Totul a ieșit la iveală în urma unui control efectuat de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor.

Prefectul  Eva-Georgeta Andreaș a convocat, ieri, ședință în vederea rezolvării problemei cu care se confruntă STPT, având în vedere controlul efectuat de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor, în urma căruia compania timișoreană de transport public nu a putut prezenta documentele de omologare a tramvaielor vechi care circulă în oraș. Având în vedere depășirea termenului, se impune  oprirea tramvaielor vechi de la circulație. La ședința au participat reprezentanți ai Autorității Feroviare Române, Primăriei Timișoara – Chiș Culiță, director, directorul STPT, Nicolae Bitea,  comisarul șef Sorin Susanu - Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor și IPJ Timiș - Serviciul Rutier, comisar șef Florin Turnagiu.  Deși a fost invitat la ședință, primarul Nicolae Robu nu a venit.

„Pe mine, ca prefect mă îngrijorează siguranța cetățeanului care circulă cu aceste tramvaie. Mi-aș fi dorit ca la această discuție să participe și domnul primar, pentru a vedea viziunea administrației publice din Timișoara viziavi de această problemă. Vrem să fim sigurică îndeplinesc toate condițiile tehnice prevăzute de legislația în vigoare, avînd în vedere faptul cî au fost fabricate în anii 60”, a afirmat prefectul Eva-Georgeta Andreaș în debutul ședinței.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reprezentanții Autorității Feroviare Române au arătat cât de gravă e situația: STPT nu are niciun un agrement tehnic pentru întreținere și reparare a mijloacelor de transport în comun, iar agrementul tehnic feroviar pentru construcția,  modernizarea și repararea întreținerea căilor de rulare a expirat în data de 20 decembrie 2018. Totodată, autorizația de furnizor feroviar pentru construcția, modernizarea, repararea și întreținerea căilor de rulare pentru tramvaie, respectiv repararea și întreținerea tramvaielor este expirată din 1 aprilie 2019. (Sursa foto: Economica.net)