Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită anularea măsurii de majorare a accizei la motorină, argumentând că ar putea aduce mai multe pierderi la buget de stat. Astfel, transportatorii români care efectuează operaţiuni de transport internaţional vor fi obligaţi să alimenteze în afara ţării, se menţionează în comunicat.
În România, consumul anual de carburant este de aproximativ 7 miliarde litri, din care 5 miliarde litri motorină şi 2 miliarde litri benzină, scrie în comunicatul postat pe site-ul UNTRR.
În cazul în care statul va majora acciza cu 7 eurocenţi pe litrul de motorină, transportatorii români care efectuează operaţiuni de transport internaţional vor fi obligaţi să alimenteze în afara ţării.
Prin reorientarea alimentării a doar 13% din volumul actual de motorină vândut în România, se anulează orice câştig ipotetic al statului român!
Cei 7 eurocenţi în plus la acciza actuală, ar putea aduce statului 8,68 eurocenţi (acciză + TVA) pentru fiecare litru de motorină, matematic suma colectată suplimentar însumând circa 430 milioane euro, presupunând că se va menţine nivelul consumului de motorină nemodificat.
Realitatea indică faptul că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali (români şi străini) de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara României ceea ce ar conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român.
Din cei aproximativ 5 miliarde litri de motorină alimentaţi în România anual, reorientarea unui volum de numai 13% spre alimentare în alte ţări, va aduce în realitate pierderi de 65 eurocenţi/litru pentru statul român!
Prin pierderea întregii accize aplicate în prezent, de 330 Euro/1000 litri, a majorării de 7 eurocenţi şi a TVA-ului aferent (aplicat atât preţului motorinei, accizei cât şi majorării acesteia) - statul român deşi, teoretic, ar beneficia virtual de încasări de aproximativ 430 milioane euro doar din majorarea accizei la motorină, în practică nu va încasa în valoare absolută mai mulţi bani! Va încasa mai mulţi bani în valoare unitară - pe fiecare litru de motorină vândut în România însă în situaţia scăderii consumului de motorină cu mai mult de 13% în România, statul român va încasa mai puţini bani decât înainte de majorarea accizei.