Producătorul lansează în 2009 o "buburuză" rapidă şi economică.
Clasa mini creşte. Până în prezent, „grupa mică“ era reprezentată de un singur model veritabil, Smart Fortwo, şi de două „aspirante“, Peugeot 107 şi Citroën C1. Manevrabilă fără bătăi de cap în intersecţii permanent aglomerate şi uşor de parcat în oraşele sufocate de SUV-uri, maşina cu dimensiuni reduse a devenit noul „musthave“ al şoferilor.
Toyota a marşat pe această tendinţă şi a lansat maşini din ce în ce mai mici, de la Auris la Yaris. Când constructorul japonez a prezentat anul acesta şi „buburuza“ Aygo, ea şi-a adjudecat imediat titlul de mezină. Anul şi surpriza, însă! Cel mai mare producător auto din lume va începe din 2009 livrarea primelor exemplare ale modelului Toyota iQ, o „pitică“ ce va costa 13.000 de euro. Abia despre aceasta s-ar putea spune că e reprezentanta netăgăduită a clasei mini.
Motoare din belşug
Japonezii şi-au făcut o maşină pe măsură. Deşteaptă, după cum o recomandă şi numele, şi micuţă. Noul model are doar 2.985 mm lungime, 1.680 mm lăţime şi 1.500 mm înălţime. Chiar şi aşa, pierde cursa la capitolul dimensiune în favoarea concurentului său direct - Smart Fortwo - cu aproape 30 mm mai scurt. Dacă în ceea ce priveşte volumul, producătorul a avut loc să se mişte, în privinţa motorizării nu a putut coborî mai jos de ceea ce există deja în „garajul“ Toyota. Astfel, motorul de intrare în gamă este cel pe benzină de 1.0 litri şi 68 de caiputere, identic cu cel folosit la modelul Aygo. Aceste valori menajează portofelele şoferilor pentru că plasează consumul mediu la doar 4,3 litri de combustibil la suta de kilometri.
Nouă airbaguri
Recomandată utilizării în oraş, Toyota iQ face faţă cu brio şi deplasărilor extraurbane, unde combate lenea cu care se deplasează, cu un consum şi mai redus - 3,9 litri/100 km. Producătorul nu s-a limitat la un singur propulsor. Clienţilor li se pun la dispoziţie o variantă diesel, cu motor de 1,4 litri şi 90 de cai-putere, folosit anterior la Yaris, o alternativă VVT-i MultiDrive a propulsorului de intrare în gamă, plus alte două motoare pe benzină cu o capacitate de 1.3 litri, VVT-i şi VVT-i MultiDrive, cu 99 CP.
Cele mai puternice motoare, alimentate atât cu benzină, cât şi cu motorină, pot alerga cu maximum 170 km/h - valori cu care îşi iau revanşa în faţa Smartului Fortwo, mult mai leneş - şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde. Pentru siguranţa pasagerilor, maşina este echipată standard cu sisteme de meţinere a stabilităţii şi cu nouă airbaguri.