De luni s-au deschis terasele, însă românii nu pot ieși cu prietenii chiar așa de simplu. Trebuie să facă rezervare în prealabil, să transmită anumite date personale, pentru a primi locuri la mese.
Cei care merg la terasă trebuie să-și facă rezervare și să lase numele și numărul de telefon. Măsura e necesară pentru a putea fi contactați în cazul apariției unor cazuri de infecție.
În ordinul comun semnat cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei li se cere proprietarilor de localuri cu terase să țină un registru de evidență a rezervărilor clienților. Nu se iau date din cărțile de identitate, ci doar numele, prenumele și un număr de telefon al persoanei care face rezervarea. În același registru se va menționa numărul persoanelor care vin, numărul mesei și ora.
”E necesar fiindcă în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire în rândul clienților care au stat la terasă, e foarte ușor, când se face ancheta epidemiologică, să fie găsiți cei care erau pe terasă. Dacă avem patru clienți, atunci se trece numele celui care face rezervarea și doar atât. Se știe data, ora, și masa pentru care a făcut rezervarea”, a declarat, la Digi24 Robert Chioveanu, președintele ANSVSA.
Practic, nu e cu nimic diferit față de procedeul care se aplica și înaintea pandemiei: la fiecare rezervare se trecea un nume și un număr de telefon de contact, pentru a se putea comunica, în timp util, în caz că apărea ceva neprevăzut în local.
Diferența apare mai ales în cazul celor care nu fac rezervare prealabilă. Ei își vor menționa numele și un număr de telefon la sosire, din același motiv, să poată fi contactați în cazul unei anchete epidemiologice. Șeful ANSVSA spune că vor fi făcute verificări pentru a se vedea dacă pe terase sunt respectate măsurile decise de autorități.
”Acolo unde se vede clar că sunt aglomerări și oamenii nu respectă aceste cerințe, acolo se vor lua măsuri imediate pentru asigurarea distanțării fizice în rândul clienților. (...) În urma acestor controale avem și rolul de a consilia, de a îndruma acei operatori care au deschis terasele. Lucrul acesta l-am făcut de două săptămâni, de la instituirea stării de alertă.
Trebuie să înțelegem cu toții că asigurarea distanțării fizice în rândul clienților și a angajaților trebuie să fie aplicată ca o măsură și alături de celelalte măsuri specifice, pe care l-am trecut în ordinul comun. Discutăm de 3 săptămâni despre aceste măsuri, am explicat toate aceste cerințe speciale, pentru că sunt măsuri speciale pentru această perioadă”, a mai spus Chioveanu, conform sursei citate.