Regizorul filmului "Marea mahmureală II" a explicat pentru EVZ de ce a păstrat elementul de mister din primul film şi cât de uşor este să faci un sequel.
Vineri are loc premiera românească a lungmetrajului "Marea mahmureală II" – distribuit de MediaPro -, care, în S.U.A., a făcut încasări record de 31,7 milioane de dolari în prima zi, conform The Hollywood Reporter. Regizorul responsabil pentru acest sequel, Todd Phillips (nominalizat la Oscar pentru scenariul lui "Borat") a vorbit pentru EVZ despre de ce a făcut din nou "o comedie de investigaţie".
EVZ: Cum diferă "Marea mahmureală II" faţă de prima parte? Todd Phillips: Păi, am vrut să "importăm" cât mai mult din prima parte şi mai ales formatul, pentru că ne-am dat seama că asta le-a plăcut oamenilor la cel dintâi film. Da, este un lungmetraj foarte amuzant, e ilar, dar există şi un element de mister la primul film şi cred că asta l-a ajutat să funcţioneze atât de bine. Într-un fel ciudat, este o comedie de investigaţie. Şi evident că am vrut să păstrăm acest element şi, în rest, să amplificăm totul. Să amplificăm comedia, să amplificăm situaţiile şi să amplificăm obstacolele pe care aceşti tipi trebuie să le depăşească. De ce a fost important să filmaţi scena trezirii din beţie în studio în loc s-o filmaţi într-o locaţie din Bangkok? Scena a fost filmată în studio pentru că sincer, se întindea pe atât de multe pagini şi era atât de consistentă încât aveam nevoie s-o filmăm pe o scenă unde puteam muta pereţii şi schimba unghiurile de filmare, era mult mai logic s-o filmăm în studio. De fapt, a fost prima scenă pe care am filmat-o, ceea ce a fost dificil, pentru că de obicei filmezi cronologic. Aşa că întâi se trezesc din beţie, apoi împachetăm totul şi plecăm la Bangkok. Dar şi în primul film, şi în acesta, scena trezirii din beţie este iconică, deoarece şi cel mai mic element înseamnă ceva până la urmă. Orice detaliu este un indiciu. Care au fost scenele cele mai distractive pe care le-aţi filmat? Ador să filmez scenele cu urmăriri de maşini. Îmi place să filmez scenele cu toţi tipii, adică ei trei şi Chow (Ken Jeong – n.r.). Ştii, a adăugat o dinamică cu totul şi cu totul diferită grupului format din cei trei. Pentru mine, zilele grozave erau acelea în care Chow era cu ei. Cum a mers colaborarea cu Ken Jeong? E un actor neînfricat, fenomenal. Contribuie cu atât de multe la acest film încât încercam să îi dăm şi mai multe de făcut. De obicei apăreţi cu un rol episodic în fiecare film pe care îl regizaţi. Vă putem vedea şi în "Marea mahmureală II"? Nu. Personajul meu e acelaşi în fiecare film şi se numeşte Barry. Dar el a comis un delict de natură sexuală, aşa că nu poate obţine un paşaport. Cum a mers scrierea scenariului împreună cu Craig Mazin şi cu Scot Armstrong? Pur şi simplu ne-am încuiat într-o cameră timp de o vară întreagă. Schimbam idei, ne tot tachinam, conversaţiile sunau cam aşa: "N-ar fi asta amuzant? Asta de ce n-ar fi? De ce asta nu funcţionează?" şi tot aşa, ne tot pasam idei şi întrebări. E mereu dificil să explici cum funcţionează procesul scrierii unui scenariu. Sună dement de fiecare dată. Dar uneori e atât de simplu, îţi vine în minte o imagine, de exemplu o maimuţă îmbrăcată într-o vestă, care fumează o ţigară. Porneşti de la asta şi apoi îţi dai seama de ce. Mergi pe principiul "hai să includem maimuţa în film şi o să ne dăm noi seama ce caută acolo". Înţelegi ce vreau să spun? În alte dăţi, implică mai multă muncă, dacă e vorba de o scenă. Dar, pe scurt, ce se întâmplă este că ne pasăm idei constant. Cu maimuţa cum aţi lucrat? Ştii, uneori ţi se întâmplă să ai un animal în anumite scene, un câine de exemplu, dar tot ce trebuie să facă este să stea într-un loc... Ei, maimuţa noastră avea foarte multe lucruri de făcut. Aşa că a avut un antrenor extraordinar şi maimuţa noastră a muncit din greu, trebuia nu doar să execute anumite mişcări, ci şi să îşi dea seama ce face. Nu ştiu, a fost uimitor s-o avem cu noi pe platou, a devenit un membru al echipei. Maimuţa îţi adormea în braţe. O ţineam în mâini uneori şi aţipea între duble, sau când aveam de aşteptat, şi ne-am îndrăgostit cu toţii de ea. A fost dificil să filmaţi la Bangkok? A fost mult mai greu decât anticipasem, în principal din cauza mulţimilor, a căldurii, şi a haosului pe care îl implică o locaţie precum Bangkokul. Chiar a fost dificil. Iubesc haosul. Filmele noastre sunt mereu despre haos, dar filmările la Bangkok au dus lucrurile la următorul nivel. V-a fost mai uşor să filmaţi "Marea mahmureală II" după ce aţi regizat prima parte? Da, a fost. Cred că din acest punct de vedere este uşor să realizezi un sequel. Nu mai regizasem nici unul. Fiecare îşi ştia rolul, inclusiv eu. Dar toţi ştiau şi parcursul personajelor lor de până acum, pentru că asta vedeai în primul film. Nu mai trebuia să le povestesc, nu voiam să vorbesc despre asta. Cine nu ştia, trebuia să se ducă să vadă primul film. Dar da, a fost mult mai uşor, am pus la punct filmările foarte repede. <iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/RYL_T7f59o8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>