Toate gafele lui Geoană. Cum i-au afectat imaginea în campania prezidențială

Mircea Geoană. Sursa foto: facebook

Dumitru Borțun, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din echipa lui Mircea Geoană  consideră că acesta ar trebui să înțeleagă importanța recunoașterii greșelilor și să adopte o atitudine mai responsabilă în comunicare.

Greșelile de comunicare și reacțiile publice: Cum a influențat atacul asupra jurnalistului Attila Biro

Unul dintre momentele controversate ale campaniei lui Mircea Geoană a fost atacul la adresa jurnalistului Attila Biro, în urma unei investigații ce viza legătura unui coordonator al campaniei cu un propagandist rus.

Dumitru Borțun a explicat reacția lui Mircea Geoană: „A fost o ieșire de moment, s-a simțit amenințat, a crezut că trebuie să spună ce-a auzit el de la alții fără să verifice suficient. Îi pare rău, o regretă” sugerând că ar fi avut mai mult de câștigat dacă și-ar fi cerut scuze public.

Plagiatul lui Mircea Geoană, o greșeală gravă în teza de doctorat

Un alt subiect sensibil care afectează imaginea lui Mircea Geoană este acuzația de plagiat în teza sa de doctorat, de jurnalista Emilia Șercan. Dumitru Borțun a comentat subiectul, afirmând că „E grav, e o greşeală. Trebuia să fie citate. Să spună din ce discurs”, a spus Dumitru Borţun. „Plagiatul este un furt. Şi este un furt pe care puţină lume îl înţelege. Sunt mulți români care au impresia că nu e mare lucru, pentru că ei reduc munca la cea fizică şi n-au înţeles că munca intelectuală este la fel de importantă. Şi că, atunci când furi munca intelectuală, e la fel de grav”, a continuat Dumitru Borţun.

Scăderea în sondaje

Dumitru Borțun a explicat scăderea în popularitate a lui Mircea Geoană, observând că aceasta nu poate fi explicată doar prin gafele sale. El a remarcat un fenomen sociologic mai amplu, care ține de schimbarea percepției publicului.

„Era undeva sus, la NATO, reprezenta România, ne bucuram de el. Și, dintr-o dată, vrea la Cotroceni? Hopa! E alt rol în alt film!”, a spus Borțun, referindu-se la schimbările de percepție care au avut loc odată cu anunțul candidaturii sale.