Tineretul Național Liberal a organizat prima ediție TNL Smart Administration Summer Camp, eveniment la care a fost adoptată o rezoluție pentru debirocratizarea și modernizarea serviciilor publice oferite cetățenilor.
La sediul central al Partidului Național Liberal a avut loc, vineri, prima ediție a TNL Smart Administration, eveniment la care au participat peste o sută de membri ai TNL din toată țara: consilieri locali, județeni sau primari. A fost prezent și președintele PNL, Ludovic Orban.
“Capacitatea de a face din orașele din România orașe smart se află, pe viitor, în responsabilitatea noastră, a tinerilor. Noi suntem cei deschiși spre inovație(…) facem plăți prin internet banking de când ne știm și nu concepem să alergăm după dosare cu șină, timbre, ștampile sau să completăm cereri. Folosim airbnb sau booking.com pentru a merge în vacanță, nu mai mergem la sediul unei agenții de turism și ne cumpărăm biletele de avion online și știm care sunt cele mai avantajoase site-uri. Prin urmare, dacă am integrat și dacă folosim cu atâta ușurință serviciile online, tehnologia în viața privată, de ce nu am putea să le implementăm, cu succes, și în orașele pe care dorim să le administrăm?”, a spus Mara Mareș, președintele TNL.
Evenimentul TNL Smart Administration își propune, prin caracterul său anual, să convingă administrațiile publice locale să eficientizeze serviciile publice, să reducă birocrația și să simplifice procedurile administrative prin utilizarea inovațiilor tehnologice. Ediția 2018 a Smart Administration Summer Camp a ales să abordeze, în ateliere de lucru, câteva dintre serviciile de utilități publice, de la managementul deșeurilor, infrastructură/transport – inclusiv gestionare parcări - până la domeniul culturii și cel al participării publice. De asemenea, în cadrul atelierelor de lucru organizate în curtea PNL din Aleea Modrogan, au fost discutate și modalitățile concrete prin care poate crește eficiența activității reprezentanților PNL, folosind platforme inovative de schimb de informații.
La finalul evenimentului, tinerii liberali au adoptat o rezoluție prin care au făcut un apel public pentru modernizarea serviciilor prestate comunității și simplificarea procedurilor administrative prin utilizarea tehnologiei.
Iată textul rezoluției:
1. Într-un termen de 12 luni, toate unitățile administrativ- teritoriale, mai ales cele din mediul urban, trebuie să evalueze și să elimine procedurile administrative inutile sau redundante în ceea ce privește accesarea serviciilor de utilități publice de către persoanele fizice și juridice;
2. Într-un termen de 12 luni, toate primăriile municipiilor trebuie să comunice folosind tehnologii moderne cu minim 10% dintre contribuabili în chestiuni care vizează furnizarea de servicii publice;
3. Într-un termen de 12 luni, trebuie să identifice și să stabilească parteneriate eficiente cu structurile active din societatea civilă care au propuneri și soluții în direcția debirocratizării și eficientizării administrației. O administrație publică va fi eficientă și adaptată mijloacelor moderne de comunicare doar în condițiile unui efort comun între reprezentanții ei și grupurile active din societate, feedback-ul acestora determinând îmbunătățirea constantă a soluțiilor folosind tehnologia și a serviciilor furnizate cetățenilor.