"The New York Times" mizează pe "Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu"

Publicaţia laudă ultimul film de Andrei Ujică şi apreciază tratamentul pe care regizorul l-a aplicat "imaginilor oficiale" ale dictatorului.

"Cum se întâmplă uneori, unele dintre cele mai bune filme din festival (a 48-a ediţie a New York Film Festival -n.r.) sunt prezentate în afara secţiunii principale, inclusiv «Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu»", opinează Manohla Dargis, criticul de film de la "The New York Times".

Ea dedică un lung articol filmelor prezentate în cadrul festivalului, dar  lungmetrajul lui Andrei Ujică pare să fie singurul românesc care i-a captat atenţia. "Andrei Ujică îşi începe documentarul alcătuit din materiale de arhivă cu imagini a căror culoare pare murdară, imagini ale fostului dictator român filmate la puţin timp după arestarea lui din 1989. Apoi trece la imagini alb-negru dezolante, tăcute, captivante, filmate dintr-un punct înalt, cu mii de oameni comasaţi, în derivă şi în mişcare,realizate la înmormântarea din 1965 a predecesorului lui Ceauşescu, Gheorghe Gheorghiu-Dej. Ce urmează este un uimitor amalgam de imagini alb - negru şi color care îl arată pe Ceauşescu la muncă şi în timpul liber - salutând muncitorii, ţinând discursuri, conducând o maşină, întâlnindu-se cu regina Angliei - imagini oficiale care au ajutat la susţinerea minciunii succesului pe care el îl întruchipa", punctează Manohla Dargis.