O nouă materie la Bac? Testele PISA produc schimbări importante în educație

O nouă materie la Bac? Testele PISA produc schimbări importante în educație

Rezultatele de la testele PISA vin cu schimbări în sistemul de învățământ românesc.

Societatea de Geografie solicită reintroducerea geografiei ca materie de bază la examenul de Evaluare Națională și ca probă obligatorie la examenul de Bacalaureat, la toate profilele!

Într-o luare de poziție după dezastrul de la evaluarea PISA, Societatea de Geografie din România arată că „rezultatele testelor au dovedit teoretizarea excesivă a conţinuturilor, o centrare a învăţării pe achiziţii şi nu pe dezvoltarea competenţelor integrate, Geografia, în sfera ştiinţelor, având clar scopul şi instrumentele conectării învăţării la aspectele practice - de orientare în spaţiu, timp, de conectare cu realităţile lumii contemporane cu provocări globale sau raportate la arii, regiuni (climatice, politice, sociale etc.), cărora tinerii vor trebui să le facă faţă în viitor”.

Trecerea geografiei în plan secund în învățământul gimnazial și liceal poate duce, în timp, la diminuarea capacității tinerilor de a manifesta respect pentru diversitatea naturală, integritatea și originalitatea peisajelor geografice, respect pentru biodiversitate, atrag atenția membrii Societății de Geografie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Iată de ce aceștia solicită, printre altele, desființarea ariilor curriculare, integrarea Geografiei ca făcând parte din domeniul Științe (așa cum e atestat și de testele PISA), reintroducerea Geografiei ca disciplină la examenul de evaluare naţională, precum și reintroducerea Geografiei ca disciplină obligatorie la examenul de Bacalaureat la toate filierele şi profilurile.

Profesorii de Geografie dau asigurări că schimbările solicitate vor conduce la rezultate superioare obținute de elevi atât la testele naționale, cât și la cele internaționale.

Potrivit raportului PISA, 59% dintre elevii români pot înțelege un text de mărime medie și doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la științe. Analizând rezultatele obținute la evaluarea PISA, concluzia a fost că în România gradul de analfabetism funcțional este destul de mare – 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.