Poate că Tesla domină piața globală a vehiculelor electrice, dar o mașinuță de 13.000 de dolari se dovedește a fi o investiție mai bună pentru șoferii japonezi.
Potrivit datelor Bloomberg, Sakura - un minicar de 13.000 de dolari, dezvoltat în comun de Nissan și Mitsubishi - este cel mai bine vândut automobil electric din Japonia în acest an, reprezentând aproximativ jumătate din toate vehiculele electrice vândute în țară până în prezent în acest an. Potrivit Bloomberg, prețul vehiculului include subvențiile guvernamentale.
Sakura a debutat anul trecut și a devenit rapid un fenomen intern, câștigând premiul de mașină a anului în Japonia în 2022. Automobilul de 11 metri lungime poate atinge o viteză de 130 de kilometri pe oră și are o autonomie de 180 de kilometri cu o singură încărcare.
Concurență pentru Tesla
Sakura și-a depășit concurenții, inclusiv Tesla, cu 35.099 de vehicule vândute în acest an. Compania auto deținută de Elon Musk poate domina piața de vehicule electrice în Statele Unite, dar în Japonia, autoturismele sale mai mari sunt în urma vehiculelor electrice mai mici, cunoscute sub numele de „Kei cars”.
Acest lucru creează o piață mai dificilă pentru Tesla, care a redus prețurile vehiculelor sale electrice Model 3 și Y în Japonia la începutul acestui an. În ianuarie, gigantul chinez BYD, susținut de Warren Buffet, care se apropie de Tesla la nivel global, a început să își vândă vehiculele în Japonia.
Mașinile Kei sunt extrem de populare în Japonia, în special în zonele rurale cu acces limitat la transportul public. În ultimii ani, verii lor, camioanele Kei, au crescut în popularitate în Statele Unite.
Aceste camionete cu o lungime de 11 picioare, precum Suzuki Carry și Daihatsu Hijet, pot fi achiziționate pentru doar 5.000 de dolari și sunt extrem de eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil - deși vehiculele cu o vechime mai mică de 25 de ani sunt supuse unor restricții stricte în Statele Unite.
Pick-up de 50.000 de dolari, de mărimea unui mini Cooper
În ciuda acestui fapt, micile vehicule japoneze au devenit populare în America rurală, unde sunt folosite la ferme, ca vehicule de livrare și chiar ca mașini de transport pentru apicultori.
Popularitatea camioanelor Kei i-a determinat pe unii producători americani să înceapă să vândă propriile mini vehicule. Compania Telo, un startup EV, a anunțat la începutul acestui an că va crea un pick-up de 50.000 de dolari de mărimea unui mini Cooper.
Popularitatea modelului Sakura vine în contextul în care faimoasa industrie auto din Japonia rămâne în urmă în trecerea globală la vehiculele electrice, reprezentând doar 2% din vehiculele vândute în 2022. Sursa: businessinsider.com