Terminalul neterminat

Compania britanică British Airways (BA) a anulat ieri aproximativ 20 la sută din cursele aeriene programate să decoleze de pe Heathrow, după debutul catastrofal al activităţii Terminalului 5 (T5) al aeroportului londonez.

Potrivit Reuters şi AFP, haosul de pe Heathrow a continuat şi vineri, cu 75 de curse anulate şi peste 14.000 de călători afectaţi, după anularea, joi, a aproape 70 de zboruri şi formarea unor cozi de aşteptare imense. BA a transmis într-un comunicat că „supraveghează îndeaproape situaţia“ generată de o serie de factori, în special „întârzierile la parcări ale personalului şi problemele de securitate“, dar şi întârzierea unora dintre angajaţi.   „Acest lucru a creat probleme operaţionale pe întreg parcursul zilei (de joi - n.r.), legate de manipularea bagajelor călătorilor“, se explică în comunicat. Inspectorul general al BA, Willie Walsh, a prezentat scuze pasagerilor a căror călătorie a fost perturbată sau ale căror bagaje au sosit cu întârziere în prima zi de activitate a T5. Walsh a avertizat că „problemele“ ar putea persista şi în cursul weekendului.

Inaugurat oficial în urmă cu două săptămâni de Regina Elisabeta a II-a, care a calificat terminalul drept „o poartă de intrare în secolul XXI pentru Marea Britanie“, terminalul şi-a deschis porţile publicului după cinci ani şi jumătate de lucrări de reabilitare, care au costat în total 4,3 miliarde de lire sterline. Directorul operaţional al British Airways, Gareth Kirkwood, a precizat că pasagerii care se află deja pe terminal se pot îmbarca doar cu bagajele de mână, pot anula călătoria sau pot primi banii înapoi.