Plicuri din străinătate nu ajung la destinaţie, iar coletele sunt deschise în căutarea de valori, reclamă mai mulţi bucureşteni.
Genoveva Tatu a depus până acum cinci plângeri la Poşta Română pe motiv că îi este "buzunărită" corespondenţa primită de peste Ocean de către angajaţii acestei instituţii.
Bucureşteanca are rude şi prieteni în Canada, iar cu ocazia sărbătorilor şi nu numai, primeşte şi trimite frecvent scrisori şi felicitări. "Trimiterile simple externe - felicitări, în cazul meu - adică ceea ce nu este scrisoare recomandată, sunt deschise în cautare de bani sau altceva, iar apoi sunt aruncate fără să mă ajungă la destinatar", sunt acuzaţiile bucureştencei.
Problemele Genovevei au început din noiembrie 2010. De la această dată ea nu a primit cel puţin cinci scrisori trimise din Canada. Niciun plic nu conţinea bani, ci doar simple cărţi poştale de felicitare. "Am făcut nenumărate reclamaţii scrise fără rezultat. Mi s-a spus să cer familiei mele din Canada să trimită felicitarile recomandate. Cu alte cuvinte, ştiu ce se întâmplă, dar nu fac nimic", susţine femeia. "Am primit un colet deteriorat, care fusese deschis anterior"
Reclamaţii similare se primesc şi la adresa coletelor trimise prin aceeaşi instituţie. Emanuela din Bucureşti a primit anul trecut un colet din Statele Unite. "Pachetul arăta ciudat, parcă ar fi fost deschis. Plus că o parte din lucrurile care erau acolo erau sparte. Pentru că primisem produse deteriorate, am decis să trimit coletul înapoi în SUA", ne povesteşte aceasta.
Însă, la Oficiul Poştal 37 i s-a spus că nu pot trimite coletul înapoi . "Nu mi-a venit să cred", mai spune aceasta. Corespondenţa externă ajunge în cinci zile
De la Biroul de Presă al Poştei ni s-a transmis că nu ne pot oferi informaţii pentru că nu au aprobări de la directorii plecaţi la Ministerul Comunicaţiilor. Cu toate acestea, regulamentul de funcţionare al Poştei Române, le oferă răspunsuri clare reclamanţilor. "Timpul ca să ajungă corepondenţa externă nerecomandată este de cinci zile, iar cea recomandată e în trei zile", conform statutului Poştei.
În ceea ce priveşte cazul Emanuelei, doar anumite oficii poştale pot trimite corespondenţă în afara UE. "Expedierea coletelor în ţările care nu sunt membre ale UE se poate face prin oficii poştale specializate care au asistenţă vamală", mai este scris în regulament.
Reclamaţiile la adresa Poştei se mai pot depune la "Protecţia Consumatorului", unde sunt redirecţionate, sau, direct, la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglmentare în Comunicaţii. La această din urmă instituţie, au fost depuse de la începutul anului nouă reclamaţii, dintre care şase împotriva Poştei Române. Solicitaţi expres să primiţi răspunsuri la sesizările făcute!
Teoretic, reclamaţiile celor prejudiciaţi de angajaţii Poştei pot fi depuse la orice subunitate poştală. Însă sesizarea poate rămâne fără răspuns, pentru că regulamentul societăţii are o capcană: dacă în sesizare nu se precizează scris că se doreşte răspuns, reclamantul va aştepta mult şi bine, Poşta nu este obligată să rezolve sesizarea. Reclamaţiile se pot transmite în forma scrisă prin formularul standard care se găseşte gratuit la subunităţile poştale sau în format electronic la reclamatii@posta-romana.ro, infopost@posta-romana.ro. "Am făcut nenumărate reclamţii, fără rezultat. Mi s-a spus să cer să mi se trimită scrisori recomandate." GENOVEVA TATU, reclamantă