Taximetriştii protestează în Bucureşti

În Piaţa Victoriei din Bucureşti se va organiza astăzi, de la ora 11.00, un protest al taximetriştilor. Peste 1.000 de taxiuri vor fi parcate pe Bulevardul Aviatorilor, până la Piaţa Victoriei, iar alte câteva sute vor fi amplasate în Piaţa Victoriei.

Protestul taximetriştilor este autorizat de Primăria Capitalei şi este organizat de Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI), anunţă Agerpres. Delegaţia taximetriştilor independenţei discută cu primul ministru Emil Boc. Taximetrişti au autorizaţie de protest în Piaţa Victoriei până la ora 14:30 şi, în funcţie de rezultatul discuţiilor, vor decide următoarele acţiuni. Asociaţia pentru drepturile taximetriştilor independenţi cer emiterea unei Ordonanţe de Urgenţă care să modifice prevederile art. 259 alin. 7 din Legea 95/2006 privind plata retroactivă pe ultimii cinci ani a asigurărilor de sănătate de către persoanele fizice autorizate. Taximetriştii acuză creşterea numărului de îmbolnăviri profesionale ca a urmare a acestei meserii, de taximetrie, şi solicită încadrarea într-o grupă de muncă similară cu a celorlalţi transportatori angajaţi la companiile de transport local (RATB), pe baza certificatului de atestare profesională eliberat de Ministerul Transporturilor, conform OMT nr 2/2008 şi a dovezii încadrării în muncă. Cererile protestatarilorPersoanele fizice autorizate şi întreprinderile familiale care desfăşoară activitate de taximetrie propun scutirea de taxe de primă înmatriculare şi a TVA la achiziţionarea autoturismului, pentru stimularea investiţiilor. Protestatarii, prezenţi în Piaţa Victoriei cer şi elaborarea de urgenţă a unei Legi unice a transporturilor. Taximetriştii PFA mai vor modificarea art 15. alin 6 din legea 38/2003, privind transportul în regim de taxi, astfel încât dispecerizarea taxiurilor să devină opţională pentru toate taxiurile şi nu obligatorie, cum prevede legea în momentul de faţă, iar reautorizrea dispeceratelor să se facă pe alte principii decât cele actuale, bazate pe investiţii (service, spălătorii etc). În plus, deoarece există o multitudine de tarife pe piaţă, taximetriştii independenţi propun înfiinţarea prin lege a unui tarif minimal sustenabil şi a unui tarif extraurban. Astfel, în opinia lor, se elimină concurenţa neloială practicată în acest moment de când RATB, care merge cu un tarif mai mic, ştiut fiind faptul că RATB-ul este transport public local subvenţionat. Ei propun ca tariful minim de pornire să fie echivalentul a trei km parcurşi, aparatul începând să taxeze după cei trei km parcurşi. Acest lucru ar conduce şi la eliminarea refuzului de către taximetrişti a curselor mai scurte.