SUV-ul BMW: cu cât mai mare, cu atât mai bine

BMW X5 este un model impresionant pe hârtie şi impunător pe şosea.

Recent, Euro NCAP, organismul independent care evaluează gradul de protecţie oferit de autoturismele comercializate în Europa, a anunţat care sunt cele mai sigure modele testate anul trecut. BMW Seria 5 a fost singura maşină căreia Euro NCAP i-a acordat punctaj maxim pentru unul dintre cele patru criterii de evaluare: nivelul de asistenţă acordat şoferului de sistemele (electronice) de siguranţă prezente la bord.

Tot despre sprijinul oferit celui de la volan, dar şi celorlalţi pasageri, a fost vorba şi în timpul testului efectuat recent cu cel mai reprezentativ model BMW pentru piaţa din România - SUV-ul X5.

Am avut ocazia de a petrece mai bine de 2.000 de kilometri la bordul unui X5 xDrive30d cu facelift - toţi pe drumuri civilizate, în afara ţării. A petrece este cel mai potrivit verb, în acest caz. De la scaunele ergonomice ajustabile pe toate direcţiile posibile, până la internetul cu flux neîntrerupt şi control facil, marele SUV german a corespuns vechii şi destul de consumatei comparaţii cu sufrageria pe roţi.

Puncte slabe? Compartimentarea şi forma portbagajului, care, în ciuda volumului total, a primit cu destulă în dărătnicie bagajele (de iarnă) pregătite de patru persoane. Incapacitatea display-ului sistemului de navigaţie de a-şi ajusta automat intensitatea iluminării, în funcţie de perioada zilei. Sau prezenţa unui pachet de fire viu colorate sub aripile faţă - suficient de la vedere pentru a fi vandalizate în locul opţiunii "clasice", cauciucul.

2010, cu coroniţă

BMW a devenit, în 2010, marca auto premium cu cele mai mari vânzări, în România. Producătorul bavarez a livrat clienţilor locali 1.547 de autoturisme noi. Modelul cu cea mai mare priză la public a fost - se putea altfel? - SUV-ul X5.

BMW a surclasat Audi la vânzări şi cu 1.547 de unităţi livrate clienţilor locali a devenit, oficial, marca de lux preferată de compatrioţii cu bani, potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Fostul lider, Audi, a vândut, anul trecut, 1.315 maşini, în timp ce Mercedes-Benz, doar 1.201. În timp ce Audi şi Mercedes- Benz au avut rezultate aproape similare celor obţinute în 2009 (+/- 2%), BMW a reuşit să modifice ierarhiile datorită unui bilanţ superior cu 38 de procente celui bifat în cele 12 luni precedente.

Raţiunea bate sentimentele

SUV-ul X5 (care costă, în România, între 58.776 şi 111.166 de euro, cu TVA inclus, fără opţionale) a fost modelul BMW (şi reprezentul nişei sale) cu cea mai mare priză la publicul autohton. El a contribuit cu 395 de unităţi la totalul vânzărilor realizate de producătorul din Munchen. Interesant este faptul că sensibilitatea clienţilor români pentru SUV-urile BMW descreşte odată cu dimensiunea modelului.

Dacă X5-ul, care este cel mai mare reprezentat al gamei, a fost şi cel mai vânat, X1 – cel mai nou, în acelaşi timp cel mai accesibil, dar şi cel mai mic SUV BMW – a frânt cele mai puţine inimi. De fapt, este foarte posibil ca aceasta să fie una dintre acele situaţii în care decizia de achiziţie e dictată de raţiune, nu de sentimente: dacă îţi place BMW şi, mai ales, dacă ai banii necesari, îţi cumperi cel mai mare model disponibil, pentru ca riscul de a trece neobservat să fie cât mai mic.

INFORMAŢII ESENŢIALE

BMW X5 xDrive30d

  • Lungime/lăţime/înălţime: 4,85/1,93/1,77 metri
  • Ampatament/masă proprie: 2,93 m/2.150 kg
  • Capacitate rezervor/portbagaj: 85/620 (1.750) l
  • Motor: turbodiesel, 2.993 cmc, 245 CP, 540 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 4x4, 8+1A
  • Performanţe: 7,6 (0-100 km/h), 201 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 7,4 l/100 km
  • Consum mediu în test: 8,5 l/100 km
  • Emisii CO2: 195 g/km
  • Preţ cu TVA (România): 58.776 euro
  • Preţ cu TVA (Germania): 54.500 euro
  • Concurenţi: Audi Q7 (3.0 TDI quattro – 240 CP, 57.780 euro), Mercedes-Benz ML (350 CDI – 231 CP, 58.218 euro), Porsche Cayenne (3.0 – 240 CP, 67.135 euro)

TOP ROMÂNIA 2010

Vânzări SUV premium