Octombrie 2012. „Serialul” macabru și degradant prezentat de mai multe televiziuni, care o avea pe Ioana Tufaru ca personaj principal, lua sfârșit. CNA nu doar că a amendat trei posturi de televiziune pentru adevăratul linșaj pe care l-a produs acestei femei care, așa cum s-a putut observa și atunci, suferă de probleme medicale și sociale la fel de amuzante ca moartea unui om.

Totodată, în acel an de foc în care fiica Andei Călugăreanu, în vârstă de 35 de ani, a fost arătată în toate ipostazele posibile, începând cu numere de striptease la bară în emisiunea lui Dan Capatos de la Antena 1, număr presărat cu mărturii ale femeii în care povestea cu lux de amănunte că s-ar fi prostituat pentru a avea bani de mâncare, până la a prezenta bețișoarele igienice cu care se ștergea Ioana Tufaru în urechi, pusă de Adriana Bahmuțeanu. Aceasta a chemat-o și ca menajeră în propria-i casă.

Conform CNA, două posturi de televiziune s-au „remarcat” în acest linșaj mediatic: Antena 1 cu Acces Direct și Un show păcătos, precum și Pro TV cu Happy Hour. Subiectul a fost dezbătut și la România TV, care deși a pus în discuție moralitatea acestui subiect, a difuzat aceleași imagini ca și celelalte posturi.


Opt ani mai târziu, istoria se repetă. Viorel și Vulpița fac rating fulminant, aducând jumătate de milion de euro în buzunarele media

Paginademedia.ro a estimat, pe baza audienței, câți bani a încasat Antena 1 din emisiunile Acces Direct în care și Vulpița a fost subiect. Acest „spectacol al degradării umane” prezentat de Mirela Vaida, după cum a caracterizat un membru CNA „telenovela” de la Acces Direct, care din 13 ianuarie ține românii atenți la subiecte precum abandon, prostituție, amantlâc și violență, a produs rating de 2,24 milioane de telespectatori într-o singură emisiune.


Cele două personaje au stabilit și un record: în 7 februarie au avut un vârf de audiență de peste trei milioane de români. Audiențele ridicate aduse de caz se traduc în încasări de publicitate, susține site-ul de specialitate al jurnalistului Petrișor Obae. Paginademedia.ro a estimat, luând în calcul audiența emisiunii, că încasările din publicitatea dată la Acces Direct au depășit 400.000 de euro.


„Între 350.000 și 400.000 este valoare reclamelor date pe Antena 1, la Acces Direct, în luna cu serialul”, scrie paginademedia.ro


Bineînțeles, CNA a reacționat la această mascaradă, amendând postul cu cea mai mare amendă posibililă, dar care, tradusă prin prisma acestei sume a încasărilor, pare un nimic. Amenda luată de Antena 1 este de 100.000 de lei, adică circa 25.000 de euro.

Antena 1, pusă la zid de public

Emisiunea Mirelei Vaida a atras foarte multe critici, nu doar bani. Se pare că publicul lor a formulat foarte multe plângeri către CNA, solicitând oprirea degradării umane.
Iată ce au spus membri Consiliului, conform site-ului menționat:

„Am rămas mută de uimire de cât ați putut să-i exploatați și apoi și alții să-i exploateze. Efectiv, i-ați călcat în picioare.” – Cristina Pocora

„Înțeleg nevoia de audiență, dar nu poți depăși chiar orice limită” (…) Se vorbește despre cum își înșală soțul, cum se culcă cu cineva, despre golani din sat, ca și cum ar fi niște lucruri de distracție.”- Dorina Rusu

„Să nu vă gândiți nicio secundă ce fel de modele aduceți în societate în fața tinerilor care s-ar putea uita la acea oră la emisiunea respectivă, mie mi se pare incredibil. Dacă acea emisiune era făcută, așa cum ar fi fost normal, la ora 11 seara, puteați să faceți ce vreți cu ei. (…) Dar să nu vă gândiți nicio secundă că la acest program au acces și minorii…” – Radu Herjeu

„Telenovela” a început în urmă cu o lună, când Veronica Stegaru acuza faptul că a fost răpită și violată. A ieșit apoi la iveală că lucrurile au stat „altfel”.
A fost punctul de pornire al unui „serial” în care soții Stegaru – Viorel și „Vulpița” Veronica și-au expus viața în direct, cu concursul moderatoarei Mirela Vaida, care „scormonea” ediție după ediție, ca să scoată toate detaliile la iveală (cu câți bărbați a umblat „Vulpița”, de ce nu se înțelege cu soacra, s-a culcat sau nu cu nașul, cum se împărțea între atâția bărbați etc).

„Tinerii se combină între ei”

Reprezentanții Antenei 1 au argumentat: „Suntem post comercial, facem audiență, iar posturile concurente fac la fel”.
„Noi ne uităm în stânga-dreapta, în intervale nu neapărat în 17 – 19, ci chiar mai devreme, există emisiuni în care tineri se combină între ei, au povești de dragoste, „gelozeli”, se și bat și agresează verbal. Noi concurăm cumva cu Știrile de la ora 17, al căror scop nu e neapărat de informare, ci sunt de un anumit gen. Mai sunt dramatizate povești de viață în care se vorbește despre amantlâcuri, sex, șantaje, violență domestică, toată tipologia, povești care funcționează de ani de zile pe TV, pe tronsoane orare similare cu al nostru. Ne uităm și noi ce se întâmplă la noi”, a spus cel care coordonează echipa care lucrează la Acces Direct.