Sume amețitoare! Cât plătesc partidele politice pentru campania electorală

Începând de sâmbătă se dă oficial startul pentru campania electorală a alegerilor europarlamentare din 26 mai. „Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 7,00.

„Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 7,00.

 Partidele politice, alianţele politice şi alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi candidaţii independenţi, denumiţi în continuare competitori electorali, au acces la serviciile de radio şi de televiziune, publice şi private, numai în emisiunile prevăzute de prezenta decizie.

Tarifele unice precizate la alin. (2) vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu reprezentanţii tuturor competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice”, se arată în Decizia Consiliului Național al Audiovizualului.

CNA a a stabilit că în cadrul emisiunilor informative se pot difuza ştiri privind activităţile de campanie ale competitorilor electorali, cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi de informare corectă a publicului. Începând cu 48 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor de promovare electorală, de dezbatere electorală şi a spoturilor electorale.

Paginademedia.ro a făcut un clasament al tarifelor percepute de televiziuni:

1. Antena 3 este - dintre posturile care și-au anunțat tarifele până acum - televiziunea care le percepe candidaților cele mai mari prețuri: ajung la 2.000 de euro pentru 30 de secunde de spot electoral și 3.000 de euro pentru fiecare minut dintr-un miting electoral dat pe post.

2. Digi 24 are cea mai complexă și detaliată ofertă: prețurile sunt organizate atât pe tronsoane orare, cât și pe săptămâni. De exemplu, în ultima săptămână de campanie, candidații trebuie să plătească cel mai mult dacă vor să apară la postul de știri.

286 de televiziuni și radiouri locale și naționale au anunțat intenția de a reflecta campania electorală, fie sub formă de dezbateri cu candidați (care sunt gratuite), fie prin emisiuni și spoturi electorale care vor fi difuzate contracost, scrie paginademedia.ro.

Pe lângă televiziunile de știri cunoscute, pe listă se află și Medika TV, un post cu specific medical care a început să emită anul trecut.

Paginademedia.ro prezintă lista tarifelor anunțate de principalele televiziuni pentru campania electorală. 

Antena 3 București Emisiuni promovare electorală - 1.800 de euro/ minut, iar spoturile electorale variază între 1.800 și 2.000 de euro, în funcție de intervalul orar. 

Postul are tarife și pentru mitingurile electorale ale candidaților. În aceste cazuri, un minut costă 3.000 de euro.

Pe lângă Antena 3 și televiziunile regionale transformate din Antena 1 în Antena 3 se implică în campania electorală. La ce prețuri:

Antena 3 Călărași: 21 euro/ minut pentru emisiuni de promovare electorală, 105 euro pentru un spot și transmiterea în direct a mitingurilor sau întâlnirilor electorale 21 euro / minut.

Antena 3 Constanța: 40 de euro/ minut la emisiunile de promovare electorală, 100 de euro pentru un spot și 40 de euro/ minut pentru transmiterea de mitinguri sau a altor activități de campanie

Antena 3 Deva: 25 de euro/ minut emisiunea de promovare electorală, 50 de euro pentru un spot și 100 de euro pe minut transmiterea din teren a activităților de campanie.

Antena 3 Iași cere 25 de lei pe minut pentru emisiuni de promovare electorală. 10 euro pentru un spot și 10 euro/ minut pentru transmiterea activităților de campanie.

Antena 3 Pitești: 25 de euro pe minut pentru emisiuni electorale, 100 de euro un spot de 30 de secunde și 300 de euro un spot de 60 de secunde. Pentru transmiterea activităților de campanie cer 40 de euro pe minut.

Antena 3 Slobozia: emisiunea de promovare electorală de la 1.500 de lei la 3.000 de lei, în funcție de săptămână. Spotul este de 30 de euro per difuzare. Transmiterea mitingurilor și întâlnirilor electorale sunt 25 de euro pe minut. 

Realitatea TV: Pentru spotul de 30 de secunde postul cere 300 de euro în extra prime-time și 500 de euro în prime-time. Emisiuni electorale 1.500 de euro pentru 20 de minute de prezență a unui candidat și 3.000 de euro în prime-time. Transmisiunile electorale sunt 2.500 de euro per cinci minute, în București, și 3.000 de euro per cinci minute în afara Bucureștiului. Realitatea Plus percepe aceleași tarife. 

Romania TV: Spotul electoral de 30 de secunde costă 2.000 de euro în prime-time și 1.800 de euro în extra prime-time. Emisiunea de promovare electorală costă 1.800 de euro pe minut, iar transmiterea în direct a mitingurilor și întâlnirilor electorale sunt 3.000 de euro pe minut. 

B1 TV Spotul electoral de 30 de secunde costă 1.000 sau 1.500 de euro, în funcție de intervalul orar.  Emisiunea de promovare electorală este 500 de euro pe minut, iar transmisiunile de la mitinguri sau conferințe ori alte activități de campanie sunt 1.000 de euro minutul.

Digi24, post implicat pentru prima dată în campanie prin emisiuni de promovare și spoturi electorale.

Postul are și cea mai diversificată ofertă, care diferă în funcție de săptămâna de campanie și de intervalul orar. Spoturile de promovare de 30 de secunde încep de la 1.100 de euro în prima săptămână, și merg la 1.850 de euro în ultima săptămână, în prime-time.

Pentru 10 minute de prezență într-o emisiune electorală, un candidat trebuie să plătească de la 2.500 de euro, la 7.500 de euro.

Transmiterea în direct sau înregistrată a mitingurilor, întâlnirilor, conferințelor sau a altor activități este 9.000 de euro/ 30 de minute.

Prima TV intră în campanie: Emisiunea de promovare electorală va costa 1.000 de euro pe minut. Emisiune electorală: 800 de euro per candidat. Spoturile electorale variază de la 700 de euro la 1.200 de euro.

Medika TV. Emisiune de promovare electorală 50 de minute - 3.000 de euro/ 4 difuzări. Spotul de 30 de secunde este 300 de euro/ 4 difuzări. 

La capitolul posturi de radio. Gold FM, operat de Expresiv SA, post cu acoperite în București, a informat CNA că va acoperi campanie. Prețul va fi de 475 de euro plus TVA/ emisiune.

Europa FM va avea doar emisiuni de dezbatere electorală, timpul de antenă fiind acordat gratuit participanților la cursa electorală.