Sume amețitoare! Cât bani „sparg” partidele pentru candidații la prezidențiale

Campania pentru alegerile prezidențiale ce vor avea loc peste câteva săptămâni a început în luna octombrie, însă materialele de campanie au început să fie distribuite încă din luna august, perioadă în care simpatizanții formațiunilor politice au ieșit pe stradă pentru a strânge semnături.

Europa Liberă a publicat un material în care sunt publicate sumele pe care partidele politice le-au scos din buzunare pentru campania fiecărui candidat.

Astfel, PNL a declarat pentru sursa citată că „suma cheltuită în perioada 1 septembrie – 11 octombrie pentru afișajul outdoor al candidatului PNL la prezidențiale, Klaus Iohannis, a fost de 4.685.242 lei fără TVA”.  Aproximativ 25% din această sumă a fost investită numai în materialele din Capitală. Liberalii susțin că suma a fost achitată din subvenția încasată din partid.

Cât a costat campania lui Iohannis

În răspunsul obținut de Europa Liberă, se precizează că, din suma totală plătită în precampanie, afișajul outdoor pentru candidatul Klaus Iohannis a fost în București în valoare de 1.084.000 lei.

PSD dă 5 milioane de lei pentru Dăncilă.

„În perioada 1 septembrie – 11 octombrie, PSD a cheltuit pentru propagandă politică, respectiv afișaj outdoor, suma de 4.900.555,37 lei din subvenții de la bugetul de stat și suma de 96.832,11 lei din finanțare privată”, se arată în răspunsul primit de Europa Liberă.

Sute de mii de euro pentru Barna

Alianța USR-PLUS a scos din buzunar 400.000 de euro pentru Dan Barna. Banii provin din subvenția primită de USR.

„Suma cheltuită în perioada 1 septembrie - 11 octombrie pentru afișajul outdoor al candidatului USR PLUS la prezidențiale, Dan Barna, a fost de 400.000 de euro în total, ceea ce include producția, transportul, instalarea și închirierea spatiilor. Întreaga sumă pentru afișajul outdoor a fost plătită de secretariatul general de la nivel central din subvenția primită lunar de USR, sumele obținute de partid din cotizații revin filialelor locale și sunt folosite pentru proiecte în teritoriu”, este răspunsul oferit de USR pentru Europa Liberă.

Paleologu, jumătate din Barna

PMP, „investește” peste 200.000 de euro pentru Theodor Paleologu

„Contractul PMP pentru afișajul outdoor este în valoare de 206.164, 44 euro, inclusiv TVA. Până în prezent, suma achitată este de 189,092 lei, sumă provenită din subvenții. Diferența urmează să fie achitată după campania electorală din subvenții și cotizații. Menționăm că a fost încheiat un contract cadru pentru toată țara„

 

Sumele cheltuite în perioada de precampanie nu sunt rambursate după alegerile prezidențiale de Autoritatea Electorală Permanentă.