O analiză realizată de compania JD Power, aceeași care efectuează și celebrele studii de satisfacție a clienților, arată că nici măcar a zecea parte din autoturisme care vor fi comercializate în 2020 nu va fi reprezentată de modele hibride și electrice.
Autoturismele care adoptă soluții alternative de propulsie sunt, deja de o bună bucată de vreme, favoritele mass-media, dar va mai trece mult timp până vor conta cu adevărat din punct de vedere comercial.
Așa crede compania de cercetare JD Power & Associates, cea care efectuează și celebrele studii de satisfacție a clienților.
O analiză JD Power indică faptul că, peste zece ani, modelele hibride și electrice vor deține o cotă de piață, la nivel mondial, de numai 7,3%, vestește ”Bloomberg”.
Potrivit studiului, în 2020 vor fi comercializate 70,9 milioane de autoturisme. Dintre acestea numai 5,2 milioane vor utiliza sisteme de propulsie alternativă, hibride și electrice.
Printre motivele care au capacitatea de a limita – cel puțin pe termen mediu – succesul mașinilor ecologice ar fi prețul (prea mare), autonomia (prea mică, în cazul modelelor electrice), infrastructura deficitară (tot pentru mașinile cu zero emisii poluante) și chiar designul. JD Power îl contrazice pe Carlos Ghosn, președintele alianței Renault-Nissan (cea care a lansat modelul 100% electric Leaf, ”Mașina anului” atât în Europa, cât și în lume). Ghosn susținea anterior că doar modelele electrice vor cuceri 10 procente din piața auto, până în 2020.