Studenții critică dur noua metodologie de evaluare a școlilor doctorale. Ce riscă sistemul de învățământ, în opinia ANOSR

Studenții critică dur noua metodologie de evaluare a școlilor doctorale. Ce riscă sistemul de învățământ, în opinia ANOSR

Alianța Organizațiilor Studențești din România critică dur noua metodologie de evaluare a școlilor doctorale elaborată de Ministerul Educației. În esență, se arată că ștacheta calității evaluării e grav periclitată.

Marea problemă, în opinia ANOSR, este că dispar experții internaționali din comisiile de evaluare externă a studiilor doctorale. În același timp, studenții arată că nu sunt evaluate, în mod distinct, școlile doctorale, ci numai domeniile universitare de doctorat, scrie portalul www.edupedu.ro.

Nu în ultimul rând, noile reguli nu se încadrează în prevederile Legii Educației și, mai mult decât atât, sporesc birocrația. Toate acestea, susține ANOSR, vor periclita grav credibilitatea universităților din România.

“Actuala versiune pune în pericol întreg procesul de evaluare, care a avut un parcurs tumultuos.

Ne puteți urmări și pe Google News

În momentul de față, metodologia nou adoptată viciază în mod evident procesul de evaluare a școlilor doctorale și periclitează suplimentar credibilitatea instituțiilor de învățământ superior, existând posibilitatea de a nărui definitiv prestigiul studiilor universitare de doctorat din România, la nivel internațional.

 

Această nouă metodologie este lipsită de legitimitate, anulând o metodologie cu același obiect de reglementare, adoptată în luna noiembrie a anului 2018.

Metodologia precedentă a trecut printr-un larg proces de consultare și dezbatere cu reprezentanți ai Consiliului Național al Rectorilor (CNR), ai Agenției Române de Asigurare a Calității Învățământului Superior (ARACIS) și cu noi, reprezentanții studenților.

În schimb, forma noii metodologii nu a fost dezbătută și nu a fost agreată de niciun actor din sfera învățământului superior din România, se arată în comunicatul ANOSR.