Strategul lui Teo: ”În colegiul 19 toţi au făcut non-combat”

Răzvan Săndulescu conduce firma care i-a făcut campania lui Teo Trandafir(PDL). A acceptat să acorde un interviu ”Evenimentului zilei” în care a povestit din culisele confruntării electorale cu Liliana Mincă (PC).

EVZ: Cum vă explicați non-combatul lui Cristian Popescu Piedone din campania electorală? Răzvan Săndulescu: Aş putea jura că nu a fost un non-combat. Pur şi simplu PSD şi PNL au crezut că este suficient votul politic. S-au îmbătat cu victoria din Colegiul 1. Cum este posibil ca în plină campanie electorală, Victor Ponta să declare că el va rupe alianţa cu PC? Sau Mihai Voicu să declare că alegerile din Colegiul 19 reprezintă problema organizaţiei de sector a PNL? Dacă vorbim despre non-combat, toţi au făcut non-combat. Iar Liliana Mincă s-a faultat singură printr-o campanie neprofesionistă, care a ignorat reguli de bază în comunicarea politică.

Pentru mine este absolut de neînţeles cum a putut să renunţe la culoare roşie, culoare care politiza votul, pentru a veni pe teritoriul nostru, pe culoare verde, accentuând ceea ce doream noi să transmitem, că avem o competiţie între doi oameni, nu între partide. Au renunţat, de asemenea, la sigla de partid.

Revenind la Piedone, el s-a încadrat în acest curent, ca şi PC, per ansamblu. Pentru ei este mai important ca Piedone să iasă în continuare primar în sectorul 4, iar o susţinere energică a unui candidat perdant, le-ar fi creat probleme în perspectiva alegerilor locale. Este vorba, deci, mai degrabă de pragmatism, decât de non combat. Oricum, Liliana Mincă a suplinit cu vârf şi îndesat. A avut o campanie foarte activă şi agresivă. Din păcate pentru ea, greşită.

De ce au venit atât puțini oameni la vot?Au fost motive extrem de variate. De la miza mai scăzută pentru electorat, până la lipsa unei polarizări extrem de puternice faţă de candidaţi sau chiar condiţiile meteo care nu au fost de natură să stimuleze ieşitul din casă în ziua votului.

Competiţia nu a avut de asemenea o vizibilitate consistentă pe televiziuni, nu a fost nicio dezbatere. Noi nu am avut interes să facem o campanie vizibilă pe televiziuni pentru că acest fapt ar fi dus la politizarea competiţiei, deci la un eşec. Gândiţi-vă că PDL avea, la nivel de colegiu, doar 30 la sută. Teo a reuşit să dubleze acest scor. Totuşi, noi ne-am fi dorit o dezbatere televizată, pentru că Teo avea experienţă în acest domeniu şi, spre deosebire de contracandidată ei, transmite emoţie, iar acest lucru este decisiv. D

upă ce ne-au vandalizat sediul, am luat hotărârea să nu mergem pentru că ne aştepta o confruntare foarte agresivă, din care oricum te-ai fi comportat, alungam principalul nostru partener electoral: electoratul fără o opţiune de partid, nehotărâţii. Noi am lucrat permanent cu sondaje de opinie. Alegerile sunt precum operaţiile: dacă nu ai o radiografie, tai la întâmplare. Pe urmă trebuie să vezi cu ce tai şi în cât timp. 

Există informații că Teo nu a fost un candidat comod pentru PDL, că e destul de dificil să lucrezi cu ea. E adevărat?PDL a fost un partid dificil pentru candidat, doar pentru că trebuia să recuperăm votul politic. Altfel, am făcut o echipă perfectă. Ei ne-au lăsat în pace, noi ne-am văzut de treabă. Sincer chiar am fost plăcut surprins că  la nivel de lideri centrali nu au fost făcute declaraţii de susţinere sau de respingere a candidatului. Orice dezbatere la nivel central ne-ar fi scăzut din procente. 

Există pericolul ca Teo să plece din PDL, așa cum a spus Sebastian Lăzăroiu?Sunt sigur că Sebastian Lăzăroiu, pe care îl ştiu de 10 ani şi cu care am lucrat în diverse proiecte, a vrut să transmită un alt mesaj: că PDL trebuie să aibă grijă de această investiţie. Teo are un mare potenţial politic, pe care PDL trebuie să-l valorizeze. 

De ce s-a implicat Gheorghe Falcă, de la Arad, în campania lui Teo? Nu erau suficienți oamenii PDL de la București?În PDL, s-a înţeles că aceste alegeri au o încărcătură naţională foarte importantă. Unii lideri au ajutat prin a nu se implica, alţii implicându-se. Gheorghe Falcă nu este singurul care a sprijinit prin experienţa sa şi prin resurse umane această campanie. Florin Popescu de exemplu este un alt lider care s-a implicat.

În aces fel am putut să avem o organizare nemţească şi resurse pentru a putea să distribuim eficient materialele de campanie. De asemenea, Vasile Blaga a fost un alt lider care a fost aproape de noi în acestă campanie, i-a impulsionat permanent pe cei din organizaţie, să creadă în victorie. 

Ați lucrat pentru Piedone, apoi ați lucrat împotriva lui. Este corect?De-a lungul timpului am lucrat cu oameni din PNL, PDL şi PSD. Fidelitatea noastră este faţă de client, oricare ar fi el. Dacă vom lucra cu un singur partid, atunci nu vom lua niciun client din alte partide. Avem principii solide, nu amestecăm borcanele. Este o filosofie de afaceri. Ni se pare o chestiune de bun simţ.   Razvan Săndulescu, 34 ani  -         Consilierul lui Valeriu Stoica 2000-2002 -         Şeful departamentului de PR și comunicare al PNL 2002-2004 -         Staff campanie prezidenţială Băsescu 2004 -         Asociat firmă Profile Communication 2005-2007 -         Senior Partner Kensington Communications din 2007