Ştiri în „haină nouă” la Kanal D

Directoarea ştirilor Mihaela Antoche vorbeşte despre necesitatea relansării emisiunilor informative după doi ani de la înfiinţarea postului TV al trustului Dogan.

 „Evenimentul zilei”: Începând de astăzi, Kanal D relansează ştirile...  Mihaela Antoche: Din această seară, începând cu ora 18.30, Kanal D va transmite ştirile dintr-un studio nou, aflat în incinta Romexpo, şi va avea un alt pachet grafic, modern, atractiv, care respectă noile tendinţe în designul TV. Avem un decor nou, capabil să răspundă tuturor exigenţelor pieţei de profil, dar şi aşteptărilor pe care telespectatorii le au de la noi.

Totodată, această schimbare de imagine vine să completeze şi să susţină conţinutul brandului D-Ştiri, care sunt echidistante, im plicate în viaţa socială a comunităţii, responsabile şi realizate într-un mod profesionist. Ştirile vor fi aduse în faţa telespectatorilor de Adrian Rozenberg, un tânăr jurnalist venit de la Cluj.

Aducem în atenţia telespectatorilor în fiecare zi, de luni până duminică, de la ora 12.30 şi de la 18.30, două jurnale de ştiri care şi-au găsit un fericit loc printre competitori. Le furnizăm telespectatorilor ştiri despre oameni, despre familie, poveşti de viaţă sau despre oameni care au reuşit să învingă criza, le prezentăm destine care au fost schimbate prin ştirile Kanal D.  Care este diferenţa faţă de emisiunile de ştiri cu care erau obişnuiţi telespectatorii?  Cu noul decor şi pachetul grafic ne dorim să creştem întreaga dinamică a jurnalului, producţia ştirilor, gradul de interes şi atractivitatea acestui sub-brand „D-ŞTIRI”. Vom câştiga în modernitate, vom arată că D-Ştiri reprezintă un competitor foarte serios în actuala piaţă de news din România. Telespectatorii vor vedea exact ştirile de care au nevoie, „ambalate” într-o ‚„haină” nouă şi foarte modernă.  Cât de mare a fost investiţia în acest proiect?  Miza investiţiilor în programele de ştiri este una foarte mare pentru staţiile TV comerciale. Pentru investiţiile tehnologice în noile studiouri de ştiri, care pregătesc Kanal D pentru trecerea la emisia digitală, achiziţionarea unui SNG (transmisie prin satelit), a pachetului grafic şi a decorurilor noi, precum şi construcţia noului news-room, apreciem un buget de peste 1 milion de euro. Costurile de investiţie în ştiri sunt mai mici, asta şi din cauza crizei financiare care a permis companiilor partenere să fie mai flexibile şi mai deschise la negocieri.  Cum credeţi că va influenţa această relansare creşterea audienţei ştirilor?  Ne dorim foarte mult şi mizăm ca aceste schimbări de imagine şi conţinut în ştirile Kanal D să aducă şi audienţă mai mare, atât pentru ştiri, cât şi pentru brandul Kanal D. Audienţa pe care o fac ştirile este foarte importantă pentru televiziuni, pentru că ştirile ridică audienţa generală a unui post, dar şi nivelul de încredere al telespectatorilor faţă de televiziune.   Dana Războiu, prezentatoarea ştirilor de seară, pleacă în concediu...  Dana Războiu este vedeta staţiei noastre, care a lansat şi a crescut acest brand, doar că în această perioadă urmează să devină mămică pentru a doua oară. Dana, însă, este alături de noi, se bucură şi trăieşte fiecare clipă de „acţiune” a acestei schimbări pentru că este parte a echipei noastre.  Au trecut doi ani de când Kanal D s-a lansat pe piaţă... Care a fost evoluţia Departamentului de ştiri în tot acest timp?  Departamentul de ştiri de la Kanal D a ajuns într-un moment de maturitate profesională care permite continuarea şi consolidarea activităţii începute în urmă cu doi ani. Atunci am decis să construim pas cu pas, ţinând cont de profilul staţiei şi de targetul căruia ne adresam, o redacţie de ştiri profesionistă, puternică şi competitivă. Acum am ajuns în etapa în care putem trece spre cea urmatoare, a consolidării şi a creşterii întregului produs.  Din septembrie 2007, sunteţi director de ştiri al Kanal D... ce înseamnă televiziunea pentru dv.?  Aproximativ 17 ani de experienţă în televiziune m-au învăţat că încremenirea în tipare poate fi fatală în această meserie. Nimic nu se compară cu o ştire bine făcută, bine editată şi foarte bine produsă. Însă pot spune că nu poţi avea timp liber sau vacanţă dacă ai ales să munceşti la ştiri. Oricând poate apărea ceva neprevăzut, şi atunci capacitatea de reacţie şi viteza cu care se iau deciziile primează.

CONCURENŢĂ

Ştirile care impresionează schimbă ierarhiile 

La începutul acestui an, aţi lansat şi o ediţie de weekend a ştirilor de la Kanal D...  În acest caz, discutăm de spre formate de jurnale de ştiri diferite. Staţiile generaliste îşi creează altfel de formate pentru jurnalele de ştiri, spre deosebire de televiziunile de ştiri. Publicul are la alegere o paletă foarte largă de jurnale, de formate diferite şi producţii diferite. Competiţia este foarte mare, iar ierahiile sunt destul de greu de schimbat. Kanal D se poate mândri cu o astfel de schimbare.

Într-un timp foarte scurt am ajuns să fim lideri de piaţă cu jurnalul nostru de prânz, de la ora 12.30. Am reuşit ca prin ştirile pe care le prezentăm oamenilor să răspundem foarte bine gradului lor de interes. Cred că partea socială, legată de evenimentele care apar în viaţa fiecăruia, indiferent dacă eşti vedetă sau dacă eşti un om obişnuit, impresionează întotdeauna.  Cum reuşiţi să vă menţineţi în top?  Cu multă muncă, ambiţie, pasiune, seriozitate, lucru în echipă, lucruri absolut simple, dar esenţiale pentru succes.