Statistica ce pune pe jar mass-media. Preferințele românilor, schimbate radical

Statistica ce pune pe jar mass-media. Preferințele românilor, schimbate radical

Interesul pentru consumul de televiziune este în continuă scădere, se arată într-o analiză realizată recent de specialiști în domeniu.

Românii, cel puțin în ultimii cinci ani, stau din ce în ce mai puțin în fața televizoarelor.

Iată cum se prezintă situația în cele trei segmente analizate de specialiști.

NAȚIONAL. În serile de ianuarie, în Prime-Time, numărul românilor care se uitau la televizor se ducea, în 2016, spre 9,3 milioane. Cu alte cuvinte, 9,3 milioane de români era audiența însumată a canalelor de televiziune atunci, când încă nu erau pe piață nici Netflix, nici HBO GO, iar vloggerii abia își începeau postările pe youtube (mulți dintre ei încă nici nu erau „pe piață”).

Ne puteți urmări și pe Google News

În ianuarie 2020, diferența este notabilă: în prima lună din acest an, erau în fața micilor ecrane 8,2 milioane de români, cu este un milion mai puțini decât în urmă cu cinci ani.

URBAN. Televiziunea a pierdut public, în luna ianuarie, și la orașe. Sunt cu peste 700.000 mai puțini telespectatori în luna ianuarie 2020, față de aceeași lună din urmă cu patru ani.

În total, vorbim de 4,2 milioane de telespectatori la orașe, în Prime-Time, față de aproape cinci milioane în 2016.

COMERCIAL. Publicul tânăr se uită mai puțin la televizor. În ianuarie 2020, numărul celor între 18 și 49 de ani care se uitau seara la TV a fost de 1,45 milioane.

În urmă cu patru ani, în ianuarie, erau aproape 1,9 milioane de tineri în Prime-Time, cu aproape jumătate de milion mai mulți, potrivit g4media.ro