Potrivit unui proiect de lege inițiat de peste 20 de parlamentari PNL, localitățile cu peste 100.000 de locuitori vor trebui să aibă, până în 2020, minimum cinci puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele electrice, iar fiecare sector din Capitală va trebui, până la aceeași dată, să aibă minimum zece.
„Autorităţile administraţiei publice locale din localităţile cu peste 100.000 de locuitori au obligaţia realizării, până la 31 decembrie 2020, a unui număr de minim cinci puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele reîncărcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare”, potrivit Legii privind asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice, depusă la Senat.
Iniţiativa legislativă obligă şi autorităţile administraţie publice locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti să realizeze, până la 31 decembrie 2020, minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, pentru autovehicule reîncărcabile electric, cu o capacitate de 4 maşini fiecare.
Finanţarea infrastructurii realizate de către autorităţile administraţiei publice locale se va face din bugetul fondului pentru mediu (50%) şi din bugetul local (50%).
Până la sfârşitul anului 2020, staţiile de distribuţie a carburanţilor derivaţi din petrol, inclusiv a biocombustibililor, pentru autovehicule care au peste 16 pompe de alimentare vor avea obligaţia realizării a minim două puncte publice de reîncărcare pentru autovehicule reîncărcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 2 maşini fiecare, se mai arată în proiectul de lege.
„Conform datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, populaţia României este din ce în ce mai interesată de autoturismele electrice 100% (BEV) şi hibridele plug-in (PHEV), înregistrându-se în ultimii ani o creştere procentuală considerabilă a acestora. Astfel, în anul 2016, vânzările autovehiculelor reîncărcabile electric s-au triplat (…) ceea ce face ca în parcul naţional să avem la această dată circa 400 de autoturisme reîncărcabile electric”, susţine deputatul PNL Glad Varga, în expunerea de motive a proiectului de lege.
Liberalul susţine că, în România, sunt aproximativ 100 de puncte de încărcare publice pentru autoovehiculele electrice, infrastructura fiind complet insuficientă unui număr de circa 100.000 de autovehicule electrice, cât sunt prevăzute în Programul de Guvernare pentru anul 2020.
„România trebuie să-şi dezvolte infrastructura de astfel de puncte de încărcare, inclusiv prin prisma atragerii turiştilor care caută în ţara noastră un mediu curat”, mai spune Glad Varga.
Senatul este prima cameră sesizată.