SRI confirmă existența fermelor de trolli în România

Postări, Trolli online. Sursa foto: Pixabay

Serviciul Român de Informații (SRI) a confirmat existența, în România, a fermelor de trolli folosite în scopuri politice.

Dar, potrivit SRI, fenomenul nu este de natură să pună în pericol siguranța națională.

SEI a confirmat prezența fermelor de troli

Serviciul Român de Informații a confirmat existența fermelor de troli în România. Acestea au fost folosite de anumiți candidați pentru manipularea opiniei publice. Prin intermediul acestora au fost lansate în mediul online atacuri la adresa contracandidaților. În plus, reprezentanții SRI spun că toate au fost create în acest an.

Mai mult, fermele de troli au fost utilizate și pentru a crește popularitatea candidaților.

Despre posibila implicare a Rusiei

După verificările legate de eventuala implicare a Rusiei în procesului democratic din țara noastră, SRI a tras primele concluzii. Reprezentanții instituției spun nu au existat campanii de dezinformare coordonate din această direcție.

Troli. Sursa foto: apixabay

„Până în prezent nu au fost identificate elemente de conținut specifice campaniilor de propagandă sau dezinformare orchestrate de actori externi ostili la adresa României”, arată reprezentanții instituției.

De asemenea, autoritățile susțin că prezența fermelor de troli nu reprezintă o amenințare la adresa securității țării. Conturile false au fost utilizate pe rețelele de socializare.

„În context electoral, fermele de troli/boți reprezintă, în general, instrumente utilizate pentru creșterea popularității candidaților sau atacuri asupra contracandidaților (respectiv asupra unor entități online, pagini web sau conturi deschise la nivelul platformelor de socializare care aparțin acestora), aspecte specifice campaniilor electorale online sau off-line”, mai arată sursa.

SRI, analiză legală de folosirea conturilor false în campanie

Subiectul a stârnit numeroase controverse pe scena politică. În ultimele săptămâni, acuzațiile legate de folosirea acestora au apărut între anumiți candidați.

„Analiza realizată a evidențiat existența și utilizarea de conturi false la nivelul platformelor de socializare prin care sunt vizate creșterea artificială a popularității anumitor competitori, precum și promovarea de conținut îndreptat împotriva contracandidaților”, arată SRI.