Unilever, a treilea cel mai mare producător de bunuri de consum din lume, îşi revizuieşte planul de marketing, pentru a îl adapta gradului crescut de sărăcie, dar şi adâncirii recesiunii în zona euro.
Într-un interviu acordat publicaţiei FT Deutchland, Jan Zijderveld, care conduce divizia din Europa a Unilever, spune că "sărăcia se întoarce în Europa", iar compania reacţionează în acord cu această evoluţie.
"Dacă un cosumator cheltuieşte doar 17 dolari atunci când merge la cumpărături, atunci nu voi putea să îi vând detergent cât jumătate din bugetul pe care îl alocă cumpărăturilor".
Compania a schimbat deja modalitatea de vânzare a anumitor produse. În Spania comercializează detergent în pachete mici, pentru cinci spălări, în timp ce în Grecia vinde piure de cartofi şi maioneză în pachete de asemenea mici, şi a creat o linie de produse ieftine pentru ceai şi ulei de măsline.
"În Indonezia am introdus pacheţele de şampon de 2-3 cenţi şi reuşim să vindem suficient", a mai spus Zijderveld. "Ştim să ne adaptăm şi condiţiilor actuale, dar am uitat asta în anii de boom economic", a mai spus directorul Unilever.