Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, de când și-a dat demisia, în așteptarea acordului lui Iohannis, profi tă din plin de zilele care i-au mai rămas în fruntea ministerului. Ministrul demisionar a ieșit, zilele trecute, pe teren. A vizitat șantierul șoselei de viteză care va lega autostrada București-Ploiești, de la Centură până în Petricani.
Ministrul demisionar al Transporturilor a anunțat că prima autostrada urbană din România nu va fi gata de 1 decembrie, așa cum a promis în timpul mandatului. Șova a dat vina pe constructor, care „suferă de lene”, despre care a spus că va fi sancționat. „Au întâmpinat probleme de lene, cred, și de slabă mobilizare, pentru că de mai bine de 5 luni, cel puțin, n-au mai întâmpinat nicio problemă administrativă”, a declarat Șova.
Lenea sau vremea
Contactat de Evenimentul Zilei, constructorul Alexandru Horpos a declarat că societatea pe care o patronează, STRACO, nu se mai ocupă de autostradă, că a fost subcontractat de compania Aktor din Grecia, dar și-a terminat treaba. „Firma Aktor din Grecia de ocupă”, a spus Horpos. Potrivit informațiilor din presă, reprezentantul constructorului grecesc susține că nu termină autostrada la timp din cauza condițiilor meteo.
Și-a dat seama după demisie
Preşedintele Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaților, liberalul Lucian Nicolae Bode, a declarat ieri, pentru Evenimentul zilei, că Șova nu a procedat corect că tocmai după ce a demisionat a decis să facă reproșuri. „Este cel puțin ciudat că domnul Șova a constatat «lenea constructorilor» la câteva zile după ce și-a dat demisia. Să declari acum faptul că un constructor este leneș consider că este nepotrivit. Beneficiarul, CNAIR (Compania Națională de Administrare A Infrastructurii Rutiere), are la dispoziție toate pârghiile necesare pentru a lua măsuri împotriva acestor nereguli care nu țin neapărat de o slabă mobilizare a constructorului, ci și de o coordonare deficitară a procedurilor întreprinse de autorități”, a spus Bode.
Deputatul PNL Florin Roman a declarat ieri, pentru Evenimentul zilei, că Lucian Șova nu a relaționat foarte bine cu niciun constructor cât timp s-a aflat la conducerea Ministerului Transporturilor. „Tot mandatul s-a comportat cu dispreț și lipsă de profesionalism în relația cu constructorii. Este un circar ieftin”, a spus deputatul.
Altă zi, altă vizită, alte probleme
Ministrul demisionar al Transporturilor a vizitat, ieri, şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureş. De data aceasta, Șova a transmis că se vor deschide anul acesta „câţiva kilometri de autostradă”. Însă, aici, organizațiile nonguvernamentale din zonă atrag atenția că apare o altă problemă: animalele sălbatice care traversează șoseaua. Iulia Vizi, purtătorul de cuvânt al Asociației pentru Protecția Păsărilor și a Naturii „Grupul Milvus”, a declarat ieri, pentru Evenimentul zilei, că e nevoie de soluții pentru a proteja animalele. „Populația de urși este foarte ridicată. Ar trebui să fie construită autostrada cu elemente de infrastructură care să le ajute. De exemplu, poduri. Am montat fotocapcane, avem poze cu punctele pe unde vor trece coridoarele. Și siguranța oamenilor este în pericol. Dacă mergem cu mașina cu 130 km/h și apare în față un urs de peste 100 kg. nu va fi bine”, a declarat reprezentanta ONG-ului. Iulia Vizi susține că nu ar trebui să se aloce mai mult timp pentru aceste soluții care protejează animalele, dar ar trebui suportat un efort bugetar de aproximativ 10 la sută.
Vizite de adio
După ce a vizitat cele două autostrăzi, Lucian Șova a anunțat că urmează să mai meargă în câteva controale, chiar și după 1 Decembrie. „Pe 29 noiembrie voi fi şi pe loturi de pe Lugoj-Deva, după evenimentele pe care le vom sărbători la Alba Iulia voi merge să văd şi acele şantiere, pe care leam vizitat şi la începutul mandatului meu, şantiere pe care sper că cei care lucrează acolo vor reuşi să le închidă înainte de sfârşitul acestui an sau măcar de venirea iernii”, a spus Șova.
Șova a fost remaniat, săptămâna trecută, de premierul Viorica Dăncilă, dar președintele Klaus Iohannis nu a semnat decretul de eliberare din funcție. După câteva zile a demisionat de bunăvoie, însă șeful statului îl mai vrea la muncă, deoarece, până după Centenar, nu va lua o decizie în privința ministrului demisionar.