Potrivit unui sondaj realizat de INSCOP la comanda ziarului Adevărul, noul PNL format prin fuziunea dintre PNL şi PDL conduce cu 44,7% (44,2% în februarie şi 41,7% în decembrie 2014) din totalul celor care au indicat o opţiune clară de vot. Pe locul doi se clasează Alianţa PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre opţiuni (37,4% în februarie şi 38,8% în decembrie 2014).
Singura formaţiune care mai reuşeşte să depăşească pragul parlamentar de 5% este UDMR cu 5,2%.
De asemenea, se observă creşterea ponderii nehotărâţilor cu aproape 10 procente de la 15,5% în februarie la 25% la sfârşitul lunii aprilie.
Accesul la internet pare a modifica opţiunile politice ale românilor. Astfel, intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au acces la internet (65% din totalul eşantionului) în privinţa pricipalelor două partide sunt oarecum diferite faţă de cele ale votanţilor în ansamblu. 48.8% dintre cei care declară că au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota cu noul PNL format din PNL şi PDL, în timp ce 34,4% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC.
Clasamentul se inversează în cazul populaţiei care declară că nu are acces la internet (35% din totalul eşantionului). Astfel, 46,7% dintre cei care nu au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce 37,8% ar vota noul PNL.
Sondajul a fost realizat în perioada 23-30 aprilie 2015, pe un eşantion de 1.085 persoane, cu o eroare de +/- 3%.